کد خبر : 65572
تاریخ : 1401/11/11
گروه خبری : جامعه

از مصوبات سفر رئیس جمهور؛

30 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه کردستان تخصیص یافت

حامد قادرزاده روز دوشنبه اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته، با تلاش‌ معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان محقق شد.
وی با بیان اینکه در صورت تخصیص کامل اعتبار مصوب شده، بخش مهمی از نیازهای عمرانی دانشگاه کردستان جبران می‌شود، افزود: اختصاص مبلغ 45 میلیارد تومان برای تکمیل دو بلوک خوابگاه متأهلان دانشگاه کردستان و مبلغ 25 میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی سقز، ازجمله مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان بود.
سرپرست دانشگاه کردستان یادآور شد: اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان و 17 میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی و دیوار حایل دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان از دیگر مصوبات سفر است.
قادرزاده اضافه کرد: اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه دانشجویی پسرانه، اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل محوطه‌سازی خوابگاه‌های دانشگاه، 10 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان و اختصاص 10 میلیارد تومان برای مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان بخشی دیگر از مبالغ مصوب شده است.
وی گفت: علاوه بر این مبالغی نیز برای تکمیل دانشکده صنایع و معادن قروه، آب‌رسانی به دانشگاه کردستان از رودخانه قشلاق و تکمیل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز مصوب شد.
دانشگاه کردستان در سال 1353 کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به‌عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم‌اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی- مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر 11 هزار و 200 دانشجو در 56 رشته کارشناسی، 114 رشته کارشناسی ارشد و 30 رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
سفر رئیس جمهور به کردستان در 17 تیر ماه سال جاری صورت گرفت.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/65572