شناسه خبر:65572
1401/11/11 09:37:11

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست دانشگاه کردستان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، 161 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌های دولتی با تکیه بر این دانشگاه اختصاص پیدا کرد که تاکنون 30 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

حامد قادرزاده روز دوشنبه اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته، با تلاش‌ معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان محقق شد.
وی با بیان اینکه در صورت تخصیص کامل اعتبار مصوب شده، بخش مهمی از نیازهای عمرانی دانشگاه کردستان جبران می‌شود، افزود: اختصاص مبلغ 45 میلیارد تومان برای تکمیل دو بلوک خوابگاه متأهلان دانشگاه کردستان و مبلغ 25 میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی سقز، ازجمله مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان بود.
سرپرست دانشگاه کردستان یادآور شد: اختصاص مبلغ 20 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان و 17 میلیارد تومان برای تکمیل سالن ورزشی و دیوار حایل دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان از دیگر مصوبات سفر است.
قادرزاده اضافه کرد: اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل خوابگاه دانشجویی پسرانه، اختصاص 10 میلیارد تومان برای تکمیل محوطه‌سازی خوابگاه‌های دانشگاه، 10 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های استان و اختصاص 10 میلیارد تومان برای مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان بخشی دیگر از مبالغ مصوب شده است.
وی گفت: علاوه بر این مبالغی نیز برای تکمیل دانشکده صنایع و معادن قروه، آب‌رسانی به دانشگاه کردستان از رودخانه قشلاق و تکمیل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز مصوب شد.
دانشگاه کردستان در سال 1353 کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به‌عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم‌اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی- مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر 11 هزار و 200 دانشجو در 56 رشته کارشناسی، 114 رشته کارشناسی ارشد و 30 رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
سفر رئیس جمهور به کردستان در 17 تیر ماه سال جاری صورت گرفت.

شناسه خبر 65572