کد خبر : 69484
تاریخ : 1402/3/4
گروه خبری : فرهنگی

استاندار مرکزی:

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت با توجه به نیازهای جوانان تدوین شود

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست سامان‌دهی امور جوانان استان مرکزی با تبریک سوم خردادماه روز فتح خرمشهر، افزود: برخی استان‌ها در جذب جوانان در ایام تابستان برنامه‌های نوگرایانه دارند که الگوبرداری از آن‌ها برای موفقیت هرچه بیشتر در این مسیر در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت با هدف جذب جوانان و نوجوانان در دوره‌های آموزشی اثرگذار باید در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.
استاندار مرکزی توضیح داد: لازم است سبک برنامه‌ریزی منظم در غنی‌سازی اوقات فراغت صورت گیرد تا هر جوان با هر سلیقه‌ای، تعدادی از برنامه اوقات فراغت را در تابستان انتخاب کند.
مخلص‌الائمه بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اوقات فراغت به‌درستی انجام و به قشر نوجوان در ایام تابستان به‌ویژه دانش‌آموزان بیشتر توجه شود.
وی اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی باید از ظرفیت سامانه اوقات فراغت در معرفی کلاس‌های آموزشی استفاده شود و این سامانه می‌بایست با ویژگی یکپارچه، قابلیت دسترسی برای عموم را داشته باشد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: تصور عمومی این است که تابستان رها شده است، اما این‌طور نیست و برنامه‌ریزی متنوع و گسترده در دستگاه‌های متولی برای غنی‌سازی اوقات فراغت استان مرکزی پیش‌بینی شده است.
وی به تهیه مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی و فعالیت اوقات فراغت در استان اشاره کرد و افزود: کتاب «اول تابستان» هم به شکل فیزیکی و هم‌ مجازی منتشر شود تا خانواده‌ها از ویژه‌برنامه تابستان مطلع شوند.
استاندار مرکزی گفت: اگر اطلاع‌رسانی به‌درستی انجام شود، بخش مهمی از کار عملیاتی خواهد شد و لازم است یک‌سری ویژه‌برنامه برای خانواده‌ها در ایام تعطیلات تابستان تدارک دیده شود.
سرپرست اداره‌ کل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز ابراز کرد: نسل جوان دچار چالش جدی در حوزه فرهنگی و دینی شده و اوقات فراغت فرصت خوبی است تا مربیان به روشنگری در این بخش بپردازند.
«محمدامین باقری» افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی متولی اوقات فراغت در استان هستند که برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت خود را به اداره کل ورزش و جوانان ارسال نکرده‌اند و لازم است در این مهم اهتمام جدی‌تر داشته باشند.
وی بیان کرد: به‌طور جدی به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های متولی غنی‌سازی در اوقات فراغت پرداخته شود و لازم است شاخص‌ها برای این مهم به دستگاه‌ها اعلام شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت: با آغاز فصل تابستان، مهم‌ترین مسئله غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است و این اداره کل هرسال برنامه‌ریزی‌های مدونی در این خصوص تدوین می‌کند.
«مسعود پیرایش» افزود: دشمنان نظام اسلامی در جنگ ترکیبی اعتقادات اسلامی و انقلابی جوانان ما را نشانه‌ رفته‌اند، بنابراین برای خنثی‌سازی این توطئه دشمنان باید به قشر جوان و نوجوان توجه ویژه داشت و به‌خصوص برای غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی 9 برنامه ابداعی و انگیزشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت پیش‌بینی کرده است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: لازم است از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استان استفاده شود و این اتحادیه‌ها، محور باشند.
پیرایش افزود: در برنامه‌های اوقات فراغت باید به قشر نوجوان بیش از جوانان توجه شود و برنامه متناسب این سن، در فعالیت دستگاه‌های متولی پیش‌بینی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز درباره جذب نوجوانان به بازی‌های ایرانی در فضای مجازی گفت: از 6 بازی پُرطرفدار کشور، یکی از آن‌ها ایرانی و بقیه غربی هستند که مورد توجه جوانان قرار دارد.
«سینا دلشادی» افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این حوزه کار جدی را با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی کرده است.
وی بیان کرد: همچنین در ایام تابستان80 طرح هنری در سراسر استان با رویکرد هنری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طراحی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید برنامه اوقات فراغت از برنامه روزمره دستگاه‌های متولی جدا شود و به‌صورت جدی در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/69484