شناسه خبر:69484
1402/3/4 09:08:28

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی با بیان اینکه توجه به نیازهای جوانان محور برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت باشد، گفت: استفاده از تجربیات استان‌های دیگر نیز می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست سامان‌دهی امور جوانان استان مرکزی با تبریک سوم خردادماه روز فتح خرمشهر، افزود: برخی استان‌ها در جذب جوانان در ایام تابستان برنامه‌های نوگرایانه دارند که الگوبرداری از آن‌ها برای موفقیت هرچه بیشتر در این مسیر در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت با هدف جذب جوانان و نوجوانان در دوره‌های آموزشی اثرگذار باید در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.
استاندار مرکزی توضیح داد: لازم است سبک برنامه‌ریزی منظم در غنی‌سازی اوقات فراغت صورت گیرد تا هر جوان با هر سلیقه‌ای، تعدادی از برنامه اوقات فراغت را در تابستان انتخاب کند.
مخلص‌الائمه بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی از برنامه‌های اوقات فراغت به‌درستی انجام و به قشر نوجوان در ایام تابستان به‌ویژه دانش‌آموزان بیشتر توجه شود.
وی اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی باید از ظرفیت سامانه اوقات فراغت در معرفی کلاس‌های آموزشی استفاده شود و این سامانه می‌بایست با ویژگی یکپارچه، قابلیت دسترسی برای عموم را داشته باشد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: تصور عمومی این است که تابستان رها شده است، اما این‌طور نیست و برنامه‌ریزی متنوع و گسترده در دستگاه‌های متولی برای غنی‌سازی اوقات فراغت استان مرکزی پیش‌بینی شده است.
وی به تهیه مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی و فعالیت اوقات فراغت در استان اشاره کرد و افزود: کتاب «اول تابستان» هم به شکل فیزیکی و هم‌ مجازی منتشر شود تا خانواده‌ها از ویژه‌برنامه تابستان مطلع شوند.
استاندار مرکزی گفت: اگر اطلاع‌رسانی به‌درستی انجام شود، بخش مهمی از کار عملیاتی خواهد شد و لازم است یک‌سری ویژه‌برنامه برای خانواده‌ها در ایام تعطیلات تابستان تدارک دیده شود.
سرپرست اداره‌ کل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز ابراز کرد: نسل جوان دچار چالش جدی در حوزه فرهنگی و دینی شده و اوقات فراغت فرصت خوبی است تا مربیان به روشنگری در این بخش بپردازند.
«محمدامین باقری» افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی متولی اوقات فراغت در استان هستند که برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت خود را به اداره کل ورزش و جوانان ارسال نکرده‌اند و لازم است در این مهم اهتمام جدی‌تر داشته باشند.
وی بیان کرد: به‌طور جدی به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های متولی غنی‌سازی در اوقات فراغت پرداخته شود و لازم است شاخص‌ها برای این مهم به دستگاه‌ها اعلام شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت: با آغاز فصل تابستان، مهم‌ترین مسئله غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است و این اداره کل هرسال برنامه‌ریزی‌های مدونی در این خصوص تدوین می‌کند.
«مسعود پیرایش» افزود: دشمنان نظام اسلامی در جنگ ترکیبی اعتقادات اسلامی و انقلابی جوانان ما را نشانه‌ رفته‌اند، بنابراین برای خنثی‌سازی این توطئه دشمنان باید به قشر جوان و نوجوان توجه ویژه داشت و به‌خصوص برای غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
وی بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی 9 برنامه ابداعی و انگیزشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت پیش‌بینی کرده است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: لازم است از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استان استفاده شود و این اتحادیه‌ها، محور باشند.
پیرایش افزود: در برنامه‌های اوقات فراغت باید به قشر نوجوان بیش از جوانان توجه شود و برنامه متناسب این سن، در فعالیت دستگاه‌های متولی پیش‌بینی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز درباره جذب نوجوانان به بازی‌های ایرانی در فضای مجازی گفت: از 6 بازی پُرطرفدار کشور، یکی از آن‌ها ایرانی و بقیه غربی هستند که مورد توجه جوانان قرار دارد.
«سینا دلشادی» افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این حوزه کار جدی را با رویکرد سبک زندگی ایرانی اسلامی طراحی کرده است.
وی بیان کرد: همچنین در ایام تابستان80 طرح هنری در سراسر استان با رویکرد هنری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طراحی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید برنامه اوقات فراغت از برنامه روزمره دستگاه‌های متولی جدا شود و به‌صورت جدی در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

شناسه خبر 69484