کد خبر : 70829
تاریخ : 1402/4/10
گروه خبری : جامعه

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه کردستانی در 16 پایگاه

طالب محمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌ آموزان با نیاز ویژه استان در سنندج اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار «دانش‌آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی» است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال 16 پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالن‌های ورزشی ادارات استان دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا 20 شهریورماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: تاکنون 574 دانش‌آموز دختر و پسر از طریق سامانه نورینو برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد 401 نفر علاقمند به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و 173 نفر نیز متقاضی فعالیت‌های ورزشی هستند.

وی اضافه کرد: در این پایگاه‌ها 40 رشته ورزشی، دینی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی به صورت حضوری و مجازی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت‌های دانش‌آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی هدف از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های ورزشی فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی وآموزشی اعلام کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان، فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه‌جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش‌آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

وی اطلاع‌رسانی و همفکری با اولیاء دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم درتمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش‌آموزان و به‌کارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

 

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/70829