شناسه خبر:70829
1402/4/10 10:56:53

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان در 16 پایگاه و در قالب فعالیت‌ها و کلاس‌های تابستانی غنی‌سازی می‌شود.

طالب محمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌ آموزان با نیاز ویژه استان در سنندج اظهار کرد: رویکرد اصلی در فعالیت‌های تابستانی آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر شعار «دانش‌آموز پویا، تعالی، توانایی و فردایی بهتر در سایه تدبر و بصیرت قرآنی» است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال 16 پایگاه به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در سالن‌های ورزشی ادارات استان دایر شده است، گفت: فعالیت پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت تا 20 شهریورماه جاری برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: تاکنون 574 دانش‌آموز دختر و پسر از طریق سامانه نورینو برای شرکت در پایگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد 401 نفر علاقمند به فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و 173 نفر نیز متقاضی فعالیت‌های ورزشی هستند.

وی اضافه کرد: در این پایگاه‌ها 40 رشته ورزشی، دینی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی به صورت حضوری و مجازی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های مهم و اساسی دستگاه تعلیم و تربیت است، افزود: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها ومهارت‌های دانش‌آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی هدف از برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را تقویت هویت ملی و دینی، استمرار فعالیت‌های ورزشی فرهنگی، تربیت بدنی، مهارتی وآموزشی اعلام کرد و گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان، فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه‌جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با آموزش وپرورش استثنایی هم پوشانی وظایف دارند، اظهار کرد: با توجه به تنوع استعدادها، علایق، نیازها و اقتضائات این دانش‌آموزان، آموزش و پرورش نیازمند همکاری سایر نهادها است.

وی اطلاع‌رسانی و همفکری با اولیاء دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی دقیق و منسجم درتمام فعالیت‌ها، فراهم کردن زمینه حضور بانشاط دانش‌آموزان و به‌کارگیری مربیان متخصص و علاقمند را از انتظارات آموزش و پرورش استثنایی از عوامل اجرایی پایگاه‌های فعالیت تابستانی اعلام کرد.

 

 

شناسه خبر 70829