کد خبر : 71274
تاریخ : 1402/4/20
گروه خبری : جامعه

24مین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در کردستان برگزار می‌شود

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه رسیدن به شاخص‌های مطلوب در حوزه زیرساخت‌های آموزشی به‌ویژه مدارس نیازمند بودجه‌های کلان و مشارکت مردمی است، اظهار کرد: در همین زمینه با همکاری شبانه‌روزی اعضای مجمع سازمان آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی استان کردستان فعالیت این مجمع به حد مطلوبی رسیده است.
وی افزود: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیست و پنجم ماه جاری با حضور 60 نفر از خیرین سراسر کشور در سنندج برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به سهم قابل توجه خیرین مدرسه‌ساز در رفع کمبود فضاهای آموزشی در استان گریزی زد و گفت: برگزاری این جشنواره با هدف تکریم نیک‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.
ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: 60 خیر مدرسه‌ساز از کردستان و سایر استان‌های کشور در این جشنواره حضور دارند و امیدواریم برگزاری جشنواره زمینه بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت این عزیزان را در این مسیر خیر در استان فراهم سازد.
به گفته وی، مشارکت خیرین نیک‌اندیش و اقدام خیرخواهانه آنان در امر مدرسه‌سازی صدقه جاریه‌ای است که ثواب و اجر اخروی دارد.
وی افزود: کردستان در عرصه خیر سابقه‌ای به درازای تاریخ دارد و هیچگاه حوزه علمی، دینی و فرهنگی آن خالی از حضور و همت بلند مردمان خیر این سرزمین نبوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: خیران مدرسه‌ساز با درک حساسیت آموزش و پرورش و ضرورت کمک به این حوزه با عزمی عظیم و همتی بلند به میدان آمده و حرکت‌های ارزشمندی را انجام داده‌اند.
  برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در سنندج
ناظمی‌جلال در ادامه همچنین از برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دو بخش پسران و دختران به میزبانی استان کردستان خبر داد و گفت: 500 نفر شامل 360 دانش‌آموز و 140 مربی، سرپرست و عوامل در المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در دو بخش جداگانه، از تاریخ 21 الی 24 تیرماه در رشته‌های والیبال، تنیس روی میز و شطرنج ویژه دختران و از 25 الی27 تیر ویژه پسران و در رشته‌های فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج برگزار خواهد شد.
به گفته وی، ایجاد شور و نشاط در میان دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان مهم‌ترین هدف برگزاری این المپیاد ورزشی است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/71274