شناسه خبر:71274
1402/4/20 09:13:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز هفته آینده با حضور 60 نفر از خیرین سراسر کشور در سنندج برگزار می‌شود.

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه رسیدن به شاخص‌های مطلوب در حوزه زیرساخت‌های آموزشی به‌ویژه مدارس نیازمند بودجه‌های کلان و مشارکت مردمی است، اظهار کرد: در همین زمینه با همکاری شبانه‌روزی اعضای مجمع سازمان آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی استان کردستان فعالیت این مجمع به حد مطلوبی رسیده است.
وی افزود: بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز بیست و پنجم ماه جاری با حضور 60 نفر از خیرین سراسر کشور در سنندج برگزار می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به سهم قابل توجه خیرین مدرسه‌ساز در رفع کمبود فضاهای آموزشی در استان گریزی زد و گفت: برگزاری این جشنواره با هدف تکریم نیک‌اندیشی خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌شود.
ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: 60 خیر مدرسه‌ساز از کردستان و سایر استان‌های کشور در این جشنواره حضور دارند و امیدواریم برگزاری جشنواره زمینه بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت این عزیزان را در این مسیر خیر در استان فراهم سازد.
به گفته وی، مشارکت خیرین نیک‌اندیش و اقدام خیرخواهانه آنان در امر مدرسه‌سازی صدقه جاریه‌ای است که ثواب و اجر اخروی دارد.
وی افزود: کردستان در عرصه خیر سابقه‌ای به درازای تاریخ دارد و هیچگاه حوزه علمی، دینی و فرهنگی آن خالی از حضور و همت بلند مردمان خیر این سرزمین نبوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: خیران مدرسه‌ساز با درک حساسیت آموزش و پرورش و ضرورت کمک به این حوزه با عزمی عظیم و همتی بلند به میدان آمده و حرکت‌های ارزشمندی را انجام داده‌اند.
  برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در سنندج
ناظمی‌جلال در ادامه همچنین از برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دو بخش پسران و دختران به میزبانی استان کردستان خبر داد و گفت: 500 نفر شامل 360 دانش‌آموز و 140 مربی، سرپرست و عوامل در المپیاد ورزشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در دو بخش جداگانه، از تاریخ 21 الی 24 تیرماه در رشته‌های والیبال، تنیس روی میز و شطرنج ویژه دختران و از 25 الی27 تیر ویژه پسران و در رشته‌های فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج برگزار خواهد شد.
به گفته وی، ایجاد شور و نشاط در میان دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان مهم‌ترین هدف برگزاری این المپیاد ورزشی است.

شناسه خبر 71274