کد خبر : 72624
تاریخ : 1402/5/26
گروه خبری : جامعه

بهسازی مسیر 20 کیلومتری زردلان هلیلان با مشارکت بنیاد علوی

حسین بیگی روز چهارشنبه با بیان اینکه راه دسترسی یکی از مشکلات مهم شهرستان هلیلان به ویژه جاده منطقه زردلان محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای بهسازی مسیر دسترسی این منطقه 200 میلیارد ریال سهم مشارکت بنیاد علوی و 200 میلیارد ریال هم سهم مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین شده و اجرای آن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی باعث رفع محرومیت از چهره هلیلان می‌شود، افزود: در بحث پروژه‌های محرومیت زدایی 2 قطعه زمین چمن مصنوعی روستایی با اعتبار 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی افتتاح شد و در سفر مدیرعامل بنیاد علوی به استان ایلام هم سه میلیارد ریال اعتبار برای بحث روشنایی این چمن‌ها اختصاص یافت.

بیگی یادآور شد: با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان هم احداث مدرسه 2 کلاسه در یکی از محروم ترین روستاهای هلیلان تجهیز و افتتاح شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در بحث مبلمان شهری، برای احداث بوستان و زیباسازی شهرستان هلیلان 110 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته و با حضور رییس سازمان بنیاد مستضعفان در منطقه 100 میلیارد ریال دیگر به این اعتبار افزوده شد و به دستور مدیرعامل بنیاد علوی هم 10 میلیارد ریال دیگر برای خرید ادوات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری هلیلان اختصاص یافت.

دبیر بنیاد علوی هلیلان اضافه کرد: برای بهسازی مبلمان شهری شهرستان هلیلان 220 میلیارد ریال اختصاص یافته و این طرح‌ها مصوب شده و در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.

وی گفت: برای چهار روستا نیز بهسازی شبکه آب شرب و احداث شبکه داخلی روستا با ساخت 2 مخزن 700 متر مکعبی با اعتباری بالغ بر70 میلیارد ریال به مرحله پیمان سپاری رسیده است.

بیگی اظهار کرد: در بهسازی و بهبود فضای روستایی و طرح هادی روستایی20 میلیارد ریال اعتبار برای سنگفرش 10 روستا با همکاری دهیاری و مردم آن روستاها در دست اقدام است.

دبیر بنیاد علوی هلیلان در پایان خاطرنشان کرد: برای طرح هادی روستا مبلغ 50 میلیارد ریال برای پنج روستا درنظر گرفته شده و تا پایان سال جاری این طرح‌ها برای 15 روستا با مشارکت بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی اجرا و عملیاتی می‌شود.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/72624