شناسه خبر:72624
1402/5/26 10:29:43

دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده زردلان شهرستان هلیلان به طول 20 کیلومتر در قالب انعقاد تفاهم نامه با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار است.

حسین بیگی روز چهارشنبه با بیان اینکه راه دسترسی یکی از مشکلات مهم شهرستان هلیلان به ویژه جاده منطقه زردلان محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای بهسازی مسیر دسترسی این منطقه 200 میلیارد ریال سهم مشارکت بنیاد علوی و 200 میلیارد ریال هم سهم مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین شده و اجرای آن در دستور کار است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی باعث رفع محرومیت از چهره هلیلان می‌شود، افزود: در بحث پروژه‌های محرومیت زدایی 2 قطعه زمین چمن مصنوعی روستایی با اعتبار 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد علوی افتتاح شد و در سفر مدیرعامل بنیاد علوی به استان ایلام هم سه میلیارد ریال اعتبار برای بحث روشنایی این چمن‌ها اختصاص یافت.

بیگی یادآور شد: با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان هم احداث مدرسه 2 کلاسه در یکی از محروم ترین روستاهای هلیلان تجهیز و افتتاح شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در بحث مبلمان شهری، برای احداث بوستان و زیباسازی شهرستان هلیلان 110 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته و با حضور رییس سازمان بنیاد مستضعفان در منطقه 100 میلیارد ریال دیگر به این اعتبار افزوده شد و به دستور مدیرعامل بنیاد علوی هم 10 میلیارد ریال دیگر برای خرید ادوات و ماشین آلات مورد نیاز شهرداری هلیلان اختصاص یافت.

دبیر بنیاد علوی هلیلان اضافه کرد: برای بهسازی مبلمان شهری شهرستان هلیلان 220 میلیارد ریال اختصاص یافته و این طرح‌ها مصوب شده و در مرحله تعیین پیمانکار قرار دارد.

وی گفت: برای چهار روستا نیز بهسازی شبکه آب شرب و احداث شبکه داخلی روستا با ساخت 2 مخزن 700 متر مکعبی با اعتباری بالغ بر70 میلیارد ریال به مرحله پیمان سپاری رسیده است.

بیگی اظهار کرد: در بهسازی و بهبود فضای روستایی و طرح هادی روستایی20 میلیارد ریال اعتبار برای سنگفرش 10 روستا با همکاری دهیاری و مردم آن روستاها در دست اقدام است.

دبیر بنیاد علوی هلیلان در پایان خاطرنشان کرد: برای طرح هادی روستا مبلغ 50 میلیارد ریال برای پنج روستا درنظر گرفته شده و تا پایان سال جاری این طرح‌ها برای 15 روستا با مشارکت بنیاد مسکن اتقلاب اسلامی اجرا و عملیاتی می‌شود.

 

شناسه خبر 72624