کد خبر : 73690
تاریخ : 1402/6/27
گروه خبری : جامعه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد:

تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری در استان همدان

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه استان همدان مانند سایر استان‌ها در حوزه شبکه بانکی با کمبود منابع مواجه است، اظهار کرد: این امر باعث کُند شدن پرداخت تسهیلات و تکالیف بانکی شده و ناترازی که در منابع وجود دارد، باید توسط بانک مرکزی و بانک‌های عاملی که مدیریت سیستم را انجام می‌دهند، به‌صورت اولویت‌بندی‌های هر استان که وجود دارد، اصلاح شود.

وی افزود: در حوزه وام ازدواج به 12 هزار نفر در 6 ماهه سال 1401 و 6 ماهه 1402 در استان همدان پرداخت شده که عددی بالغ‌بر دو هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری نیز به 11 هزار نفر وام پرداخت شده است، گفت: با توجه به مصوبه بانک مرکزی مقرر شده است بانک‌ها در کمتر از دو ماه کل فرآیند تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را انجام دهند و بعد از تکمیل مدارک و تشکیل پرونده، طی 20 روز کاری بانک‌ها تسهیلات را پرداخت کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در برخی از بانک‌ها خوشبختانه صف انتظار بسیار کوتاه شده است و مدت انتظار به مدت زمان زیر دو ماه رسیده؛ اما در برخی بانک‌ها متأسفانه هنوز این مصوبه رعایت نمی‌شود و مدت زیادی متقاضیان وام معطل می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل و تکلیف بانک‌ها در استان همدان مقرر شده که در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری با سرعت بیشتری این امر صورت بگیرد تا طبق مصوبه کمتر از دو ماه از روزی که فرد به بانک مراجعه می‌کند، موفق به دریافت تسهیلات شود.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/73690