شناسه خبر:73690
1402/6/27 12:51:36
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد:

تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری در استان همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری در بانک‌های استان همدان تسریع صورت خواهد گرفت.

سیدمجتبی حسینی با بیان اینکه استان همدان مانند سایر استان‌ها در حوزه شبکه بانکی با کمبود منابع مواجه است، اظهار کرد: این امر باعث کُند شدن پرداخت تسهیلات و تکالیف بانکی شده و ناترازی که در منابع وجود دارد، باید توسط بانک مرکزی و بانک‌های عاملی که مدیریت سیستم را انجام می‌دهند، به‌صورت اولویت‌بندی‌های هر استان که وجود دارد، اصلاح شود.

وی افزود: در حوزه وام ازدواج به 12 هزار نفر در 6 ماهه سال 1401 و 6 ماهه 1402 در استان همدان پرداخت شده که عددی بالغ‌بر دو هزار و 800 میلیارد تومان بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه فرزندآوری نیز به 11 هزار نفر وام پرداخت شده است، گفت: با توجه به مصوبه بانک مرکزی مقرر شده است بانک‌ها در کمتر از دو ماه کل فرآیند تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را انجام دهند و بعد از تکمیل مدارک و تشکیل پرونده، طی 20 روز کاری بانک‌ها تسهیلات را پرداخت کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در برخی از بانک‌ها خوشبختانه صف انتظار بسیار کوتاه شده است و مدت انتظار به مدت زمان زیر دو ماه رسیده؛ اما در برخی بانک‌ها متأسفانه هنوز این مصوبه رعایت نمی‌شود و مدت زیادی متقاضیان وام معطل می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل و تکلیف بانک‌ها در استان همدان مقرر شده که در پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری با سرعت بیشتری این امر صورت بگیرد تا طبق مصوبه کمتر از دو ماه از روزی که فرد به بانک مراجعه می‌کند، موفق به دریافت تسهیلات شود.

 

شناسه خبر 73690