کد خبر : 76467
تاریخ : 1402/9/7
گروه خبری : جامعه

فرماندار:

بازار همدان سامان‌دهی می‌شود

مسلم مخفی روز دوشنبه در کارگره تنظیم بازار شهرستان همدان با اشاره به اینکه سامان‌دهی بازار همدان مطالبه مشترک مردم و کسبه است که فرمانداری این مهم را از متولیان پیگیری می‌کند، اظهار کرد: خرید مطمئن در فضایی مناسب و امن برای خانواده‌ها و عموم شهروندان باید در بازار همدان مهیا شود.

وی با تأکید بر اینکه کسبه بازار همدان افرادی متعهد هستند، گفت: شهرداری و اتحادیه میوه و تره‌بار در این خصوص اقدامات خوبی داشته و باید کامل شود.

فرماندار همدان یکی از بازارهای پُرتردد شهر همدان را بازار سر گذر اعلام کرد و یادآور شد: این بازار ازلحاظ حضور دست‌فروشان، عدم امکان تردد خودرو و تخلیه بار در ساعات شلوغ، عدم رعایت حریم مقابل مغازه‌ها و تجاوز به محل عبورومرور شهروندان، نظافت و امنیت مشکلاتی دارد که درحال سامان‌دهی است.

* اعتراض مردم به حضور دست‌فروشان و تجاوز برخی کسبه به حریم پیاده‌رو

مخفی یکی از موارد اعتراض شهروندان را تجاوز برخی کسبه به حریم پیاده‌رو و سختی تردد برای شهروندان برشمرد و افزود: حضور دست‌فروشان نه‌تنها تجاوز به حریم شهروندان محسوب می‌شود، بلکه جامعه را نیز ازلحاظ بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: بازار همدان جاذبه مهم گردشگری است و این ظرفیت مهم با همراهی همه نهادهای مسئول باید به بهترین وجه سامان‌دهی و در تمامی بازارهای سطح شهر اجرا شود.

فرماندار همدان از اهتمام کسبه، اتحادیه‌ها، شهرداری و نیروی انتظامی در این امر مهم قدردانی و تأکید کرد: حفظ و رعایت حقوق مردم و جلوگیری از تخلفات صنفی از وظایف مهم اتحادیه‌ها است.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/76467