شناسه خبر:76467
1402/9/7 12:33:27

فرماندار همدان گفت: سامان‌دهی بازار همدان مطالبه مشترک مردم و کسبه است که فرمانداری این مهم را از متولیان پیگیری می‌کند.

مسلم مخفی روز دوشنبه در کارگره تنظیم بازار شهرستان همدان با اشاره به اینکه سامان‌دهی بازار همدان مطالبه مشترک مردم و کسبه است که فرمانداری این مهم را از متولیان پیگیری می‌کند، اظهار کرد: خرید مطمئن در فضایی مناسب و امن برای خانواده‌ها و عموم شهروندان باید در بازار همدان مهیا شود.

وی با تأکید بر اینکه کسبه بازار همدان افرادی متعهد هستند، گفت: شهرداری و اتحادیه میوه و تره‌بار در این خصوص اقدامات خوبی داشته و باید کامل شود.

فرماندار همدان یکی از بازارهای پُرتردد شهر همدان را بازار سر گذر اعلام کرد و یادآور شد: این بازار ازلحاظ حضور دست‌فروشان، عدم امکان تردد خودرو و تخلیه بار در ساعات شلوغ، عدم رعایت حریم مقابل مغازه‌ها و تجاوز به محل عبورومرور شهروندان، نظافت و امنیت مشکلاتی دارد که درحال سامان‌دهی است.

* اعتراض مردم به حضور دست‌فروشان و تجاوز برخی کسبه به حریم پیاده‌رو

مخفی یکی از موارد اعتراض شهروندان را تجاوز برخی کسبه به حریم پیاده‌رو و سختی تردد برای شهروندان برشمرد و افزود: حضور دست‌فروشان نه‌تنها تجاوز به حریم شهروندان محسوب می‌شود، بلکه جامعه را نیز ازلحاظ بهداشتی و اقتصادی با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: بازار همدان جاذبه مهم گردشگری است و این ظرفیت مهم با همراهی همه نهادهای مسئول باید به بهترین وجه سامان‌دهی و در تمامی بازارهای سطح شهر اجرا شود.

فرماندار همدان از اهتمام کسبه، اتحادیه‌ها، شهرداری و نیروی انتظامی در این امر مهم قدردانی و تأکید کرد: حفظ و رعایت حقوق مردم و جلوگیری از تخلفات صنفی از وظایف مهم اتحادیه‌ها است.

 

شناسه خبر 76467