کد خبر : 77899
تاریخ : 1402/10/13
گروه خبری : کشاورزی

73 درصد از برنامه کودی استان محقق شده است

بهروز الیاسی با بیان اینکه از مقدار 88 هزار تُن انواع کودهای کشاورزی توزیع‌شده 73 هزار و 100 تُن ازته، 11 هزار تُن فسفاته و سه هزار و 900 تُن پتاسه بوده است که با کمک 98 کارگزار و عامل فروش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرستان‌های استان، از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: کودهای کشاورزی مورد نیاز استان از مبادی و پتروشیمی‌های بندر امام خمینی (ره)، بوشهر، عسلویه، مرودشت، لردگان، کرمانشاه و غیره، همچنین از محل تولیدات شرکت‌های تولیدکننده داخلی که برخی از آن‌‎ها دانش‌بنیان هستند، تأمین می‌شود.

وی گفت: کشاورزان و باغداران عزیز استان با ثبت زمین زراعی و باغی خود در سامانه پهنه‌بندی، کود مورد نیاز خود را تحویل می‌گیرند.

الیاسی افزود: با استفاده از ذخیره راهبردی انباری و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های بهاره و پاییزه را به‌موقع تأمین کردیم و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان از ذخیره هشت هزار تُنی انواع کودهای کشاورزی در استان برای کشت‌های بهاره سال آتی خبر داد و گفت: به یاری خداوند متعال کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان به‌موقع تأمین می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/77899