شناسه خبر:77899
1402/10/13 11:27:36

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تا پایان آذرماه، مقدار 88 هزار تُن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است که براساس سهمیه 120 هزار تُنی کودهای کشاورزی سال 1402 وزارت جهاد کشاورزی برای استان همدان، نزدیک به 73 درصد از برنامه کودی استان محقق شده است که در مقایسه با توزیع مدت مشابه سال قبل، معادل 22 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بهروز الیاسی با بیان اینکه از مقدار 88 هزار تُن انواع کودهای کشاورزی توزیع‌شده 73 هزار و 100 تُن ازته، 11 هزار تُن فسفاته و سه هزار و 900 تُن پتاسه بوده است که با کمک 98 کارگزار و عامل فروش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرستان‌های استان، از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: کودهای کشاورزی مورد نیاز استان از مبادی و پتروشیمی‌های بندر امام خمینی (ره)، بوشهر، عسلویه، مرودشت، لردگان، کرمانشاه و غیره، همچنین از محل تولیدات شرکت‌های تولیدکننده داخلی که برخی از آن‌‎ها دانش‌بنیان هستند، تأمین می‌شود.

وی گفت: کشاورزان و باغداران عزیز استان با ثبت زمین زراعی و باغی خود در سامانه پهنه‌بندی، کود مورد نیاز خود را تحویل می‌گیرند.

الیاسی افزود: با استفاده از ذخیره راهبردی انباری و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های بهاره و پاییزه را به‌موقع تأمین کردیم و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان در پایان از ذخیره هشت هزار تُنی انواع کودهای کشاورزی در استان برای کشت‌های بهاره سال آتی خبر داد و گفت: به یاری خداوند متعال کود کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان به‌موقع تأمین می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 

 

شناسه خبر 77899