کد خبر : 78571
تاریخ : 1402/10/30
گروه خبری : جامعه

توقیف بیش از 1000 خودرو در اجرای طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده از توقیف 1082 خودرو در راستای اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای شوتی، هنجار شکن، تغییر وضعیت، دارای دستور قضائی و نقص فنی از اول آذرماه تا امروز 28 دی‌ماه در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: طرح ضربتی جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی، فاقد معاینه فنی، پلاک مخدوش و هنجارشکن در استان از ابتدای آذرماه در دستور کار قرار گرفته است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش سوانح ترافیکی بیان کرد و گفت: خودروهای شوتی و پلاک مخدوش علاوه بر اینکه در ایجاد احساس ناامنی رانندگی، مشکلاتی را برای شهروندان به همراه دارند در حوزه ترافیکی نیز برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کنند و با اقدامات مجرمانه‌شان جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان افزود: متأسفانه شاهد هستیم در بیشتر تصادفات این قبیل خودروها به دیگران آسیب رسانده‌اند و این موضوع مطالبه جامعه است که باید بتوانیم شرایط ایمن و آرامی را برای همه کسانی که در خیابان‌ها و معابر تردد می‌کنند، ایجاد کنیم.

همتی‌زاده تأکید کرد: برابر ضوابط و مقررات و به‌منظور نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک استان و جلوگیری از هرگونه هنجارشکنی و بی‌نظمی ترافیکی، طرح برخورد با خودروهای تغییر وضعیت، نقص فنی و شوتی را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: پلیس راهور با خودروهایی که در ارکان اصلی خودرو تغییراتی به وجود آورده و قانون را نادیده گرفته و حادثه‌ساز هستند برخورد قاطع و جدی دارد و به هیچ عنوان از کوچکترین تخلفی گذشت نخواهد کرد.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/78571