شناسه خبر:78571
1402/10/30 10:10:48

در اجرای طرح برخورد با خودروهای هنجارشکن شوتی، فاقد بیمه، دارای دستور قضایی و پلاک مخدوش پلیس راهور کردستان هزار و 82 خودرو توقیف شدند.

سرهنگ رضا همتی‌زاده از توقیف 1082 خودرو در راستای اجرای طرح ضربتی برخورد با خودروهای شوتی، هنجار شکن، تغییر وضعیت، دارای دستور قضائی و نقص فنی از اول آذرماه تا امروز 28 دی‌ماه در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: طرح ضربتی جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی، فاقد معاینه فنی، پلاک مخدوش و هنجارشکن در استان از ابتدای آذرماه در دستور کار قرار گرفته است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش سوانح ترافیکی بیان کرد و گفت: خودروهای شوتی و پلاک مخدوش علاوه بر اینکه در ایجاد احساس ناامنی رانندگی، مشکلاتی را برای شهروندان به همراه دارند در حوزه ترافیکی نیز برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کنند و با اقدامات مجرمانه‌شان جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان افزود: متأسفانه شاهد هستیم در بیشتر تصادفات این قبیل خودروها به دیگران آسیب رسانده‌اند و این موضوع مطالبه جامعه است که باید بتوانیم شرایط ایمن و آرامی را برای همه کسانی که در خیابان‌ها و معابر تردد می‌کنند، ایجاد کنیم.

همتی‌زاده تأکید کرد: برابر ضوابط و مقررات و به‌منظور نظم‌بخشی به وضعیت ترافیک استان و جلوگیری از هرگونه هنجارشکنی و بی‌نظمی ترافیکی، طرح برخورد با خودروهای تغییر وضعیت، نقص فنی و شوتی را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: پلیس راهور با خودروهایی که در ارکان اصلی خودرو تغییراتی به وجود آورده و قانون را نادیده گرفته و حادثه‌ساز هستند برخورد قاطع و جدی دارد و به هیچ عنوان از کوچکترین تخلفی گذشت نخواهد کرد.

 

شناسه خبر 78571