کد خبر : 80258
تاریخ : 1402/12/16
گروه خبری : جامعه

تقویم ایثار و شهادت مردم کردستان در حال تدوین است

علیرضا شهسواری در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: رسانه‌های استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره منشأ خیر و بسیار اثرگذار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دنبال فرهنگی هستیم که در آن، ایثار تجلیل و ایثارگر تکریم شود.شهسواری افزود: از روی تأسیس بنیاد از سال 58 تا کنون این نهاد رویکرد در اساسنامه و ابلاغ‌های کلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که البته در هر دوره راه و شیوه آن متفاوت است.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان افزود: سال 1402 اتفاقات خوبی در بنیاد شهید در سطح کشور و استان افتاد و برنامه‌های خوبی هم برای سال آینده داریم.مدیرکل بنیاد شهید کردستان خاطرنشان کرد: برای بازسازی گلزار و مزارهای شهدا در استان 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهسواری اذعان کرد: تسهیلاتی هم در حوزه مسکن و اشتغال برای خانواده بنیاد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ ایثار و شهادت از شوراهای بسیار مهم است که رسانه‌ها باید این شورا را بیشتر تبیین کنند، این شورا به طور مستقیم کار تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: طراحی تدوین تقویم ایثار و شهادت مردم کردستان از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید در استان است که کار پژوهشی آن توسط دانشگاه کردستان در حال انجام است و بخش عمده و اساس این تقویم امسال آماده شده است.

شهسواری اضافه کرد: از ایثار اجتماعی تا ایثار سلامت و شهدای حرم همه و همه در کردستان مصادیق دارد اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. وی ادامه داد: در قالب پژوهشی به نام پیام شهید، تمام وصیت نامه‌های شهدا جمع‌آوری و خلاصه‌سازی می‌شود.

وی گفت: تمثال شهدای استان نیز تا قبل از شب سال نو نوسازی و بازسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در کردستان جلوه‌های ایثار و شهادتی داریم که در هیچ جایی دیده نشده است، برای مثال در حادثه 23 تیر مریوان ما شهدایی داریم که گروهک‌های ضدانقلاب با موزائیک سر بریده‌اند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/80258