شناسه خبر:80258
1402/12/16 10:20:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد شهید کردستان گفت: طراحی و تدوین تقویم ایثار و شهادت مردم کردستان از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید در استان است که کار پژوهشی آن توسط دانشگاه کردستان در حال انجام است.

علیرضا شهسواری در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: رسانه‌های استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره منشأ خیر و بسیار اثرگذار بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دنبال فرهنگی هستیم که در آن، ایثار تجلیل و ایثارگر تکریم شود.شهسواری افزود: از روی تأسیس بنیاد از سال 58 تا کنون این نهاد رویکرد در اساسنامه و ابلاغ‌های کلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که البته در هر دوره راه و شیوه آن متفاوت است.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان افزود: سال 1402 اتفاقات خوبی در بنیاد شهید در سطح کشور و استان افتاد و برنامه‌های خوبی هم برای سال آینده داریم.مدیرکل بنیاد شهید کردستان خاطرنشان کرد: برای بازسازی گلزار و مزارهای شهدا در استان 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهسواری اذعان کرد: تسهیلاتی هم در حوزه مسکن و اشتغال برای خانواده بنیاد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ ایثار و شهادت از شوراهای بسیار مهم است که رسانه‌ها باید این شورا را بیشتر تبیین کنند، این شورا به طور مستقیم کار تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: طراحی تدوین تقویم ایثار و شهادت مردم کردستان از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد شهید در استان است که کار پژوهشی آن توسط دانشگاه کردستان در حال انجام است و بخش عمده و اساس این تقویم امسال آماده شده است.

شهسواری اضافه کرد: از ایثار اجتماعی تا ایثار سلامت و شهدای حرم همه و همه در کردستان مصادیق دارد اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. وی ادامه داد: در قالب پژوهشی به نام پیام شهید، تمام وصیت نامه‌های شهدا جمع‌آوری و خلاصه‌سازی می‌شود.

وی گفت: تمثال شهدای استان نیز تا قبل از شب سال نو نوسازی و بازسازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما در کردستان جلوه‌های ایثار و شهادتی داریم که در هیچ جایی دیده نشده است، برای مثال در حادثه 23 تیر مریوان ما شهدایی داریم که گروهک‌های ضدانقلاب با موزائیک سر بریده‌اند.

شناسه خبر 80258