کد خبر : 80533
تاریخ : 1402/12/22
گروه خبری : راه و مسکن

فرماندار: بیش از 500 هکتار با اجرای نهضت ملی مسکن به وسعت ملایر افزوده می‌شود

سلمان اسماعیلی روز دوشنبه در آیین تجلیل از مهندسان اظهار کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن 2 شهرک منفصل "ایمان و امید" با افق چشم‌انداز حدود 50 هزار نفر می‌سازیم و حداقل 12 هزار واحد مسکونی احداث می‌شود و باید اذعان کرد این پروژه در تمام شهرهای ایران پروژه ملایر بی‌نظیر است.

اسماعیلی همچنین گفت: در حوزه ساخت و ساز درون شهری بعد از سال‌ها پیگیری و تلاش، با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر در روزهای اخیر موفق شدیم در زمینه اصلاح ضوابط، مصوبه‌ای را اخذ کنیم که بنابر عرض معابر تا 2 طبقه افزایش ارتفاع داریم.

وی اظهار کرد: با همه تلاش‌هایی که در جریان است و با همت و تلاش مهندسان ملایری، تعریف افق‌های بلند و البته تعریف راه‌های نرفته، ملایر به سرعت بخش مهمی از مسیر و پیشرفت خود را طی خواهد کرد.

فرماندار ملایر در ادامه گریزی به حوزه راه زد و گفت: در تلاش هستیم از طریق محور اسلامشهر آق‌گل به قهاوند، ملایر به آزادراه ساوه متصل شود که مذاکرات اولیه انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار در اوایل سال آینده مطالعات آن آغاز می‌شود.

با اجرای این پروژه مجددا بخشی از استان لرستان، مرکزی و جنوب استان همدان به محور ملایر متصل می‌شود و اقتصاد جاده‌ای را به همراه دارد.

وی خروج از محرومیت دهستان ترک شرقی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش فاصله زمانی ملایر به تهران را از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: ملایر امروز روی ریل توسعه و پیشرفت قرار دارد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای پروژه راه‌آهن همدان- ملایر، بیان کرد: با اجرای این پروژه ریلی، ملایر مجددا در کریدور اصلی ترانزیتی کشور قرار می‌گیرد و با افتتاح راه آهن همدان-ملایر که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است، یکی از قطب‌های اصلی توزیع بار و مسافر در منطقه و ایران خواهیم شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه این پروژه‌های عمرانی به دستان توانمند و متخصص مهندسان ایرانی به ثمر می‌نشیند، ادامه داد: مهندسان و نخبگان ملایری افق‌های بلندی دارند و به کارهای دم دستی و کوچک رضایت ندارند و در حوزه‌های مختلف اهل کارهای بزرگ، جدید و اولین‌ها هستند.

وی با اشاره به دیگر بخش‌های توسعه‌ای ملایر، تاکید کرد: از ابتدا تا امروز، 284.5 هکتار زیرساخت صنعتی در این شهرستان ایجاد شده، اما هدف گذاری ما برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی ملایر، افزایش 300 درصدی و سه برابری زیرساخت‌های صنعتی حداقل تا پایان سال آینده است.

  رشد سه برابری زیرساخت‌های صنعتی ملایر در دولت سیزدهم

معاون استاندار همدان یادآور شد: در طول 40 سال گذشته 284.5 هکتار زیرساخت صنعتی در این شهرستان ایجاد شده، در حالی‌ که در طول چهار سال دولت سیزدهم 700 هکتار زیرساخت صنعتی هدف گذاری کرده‌ایم و چند شهرک صنعتی جدید در حوزه‌های مختلف اضافه می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی ملایر پس از سال‌ها معطلی در دولت سیزدهم سرعت گرفت و با سرمایه‌گذار به توافق رسیدیم که در این راستا کارهای لازم را در سازمان مناطق آزاد دنبال می‌کنیم و مجوز لازم در روزهای آینده صادر می‌شود.

وی همچنین گفت: بزرگترین مرکز پرتودهی خاورمیانه در ملایر هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود که هم اکنون در مراحل نهایی کار است و کمک بزرگی به صنایع، معادن، جامعه پزشکی و بهداشتی و به ویژه جامعه کشاورزی خواهد کرد و این یعنی توسعه چشمگیر صادرات، نجات کشاورزی ملایر، ایجاد شغل، هسته‌ای و جهانی شدن ملایر و کاهش صد درصدی آلاینده‌هایی که بنابر برخی استانداردها در کشمش صادراتی وجود دارد.

افزایش تراکم ساختمانی در ملایر آزاد شد

فرماندار ویژه ملایر افزود: یکی از بزرگترین کارخانه‌های شیشه دنیا با 80 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ملایر بدست مهندسان ملایری در دست اجرا است و حداقل 1500 شغل مستقیم ایجاد می‌کند و عمده محصولات تولیدی آن هم صادراتی است.

اسماعیلی با بیان اینکه هدف گذاری بزرگ ما در حوزه توسعه گلخانه‌هاست، بیان کرد: تا پایان دولت سیزدهم ملایر رشد چند صد درصدی را در این حوزه تجربه می‌کند و هم اکنون پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تکنولوژی گلخانه‌ای تمام شیشه‌ای را در زمینی به وسعت 52 هکتار آغاز کردیم که فاز اول به وسعت 10 هکتار در هفته دولت سال 1403 افتتاح می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/80533