شناسه خبر:80533
1402/12/22 11:17:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: 515 هکتار با اجرای طرح نهضت ملی مسکن به وسعت شهر ملایر که اکنون 2 هزار و 200 هکتار است افزوده می‌شود عظمت این پروژه را نشان می‌دهد.

سلمان اسماعیلی روز دوشنبه در آیین تجلیل از مهندسان اظهار کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن 2 شهرک منفصل "ایمان و امید" با افق چشم‌انداز حدود 50 هزار نفر می‌سازیم و حداقل 12 هزار واحد مسکونی احداث می‌شود و باید اذعان کرد این پروژه در تمام شهرهای ایران پروژه ملایر بی‌نظیر است.

اسماعیلی همچنین گفت: در حوزه ساخت و ساز درون شهری بعد از سال‌ها پیگیری و تلاش، با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر در روزهای اخیر موفق شدیم در زمینه اصلاح ضوابط، مصوبه‌ای را اخذ کنیم که بنابر عرض معابر تا 2 طبقه افزایش ارتفاع داریم.

وی اظهار کرد: با همه تلاش‌هایی که در جریان است و با همت و تلاش مهندسان ملایری، تعریف افق‌های بلند و البته تعریف راه‌های نرفته، ملایر به سرعت بخش مهمی از مسیر و پیشرفت خود را طی خواهد کرد.

فرماندار ملایر در ادامه گریزی به حوزه راه زد و گفت: در تلاش هستیم از طریق محور اسلامشهر آق‌گل به قهاوند، ملایر به آزادراه ساوه متصل شود که مذاکرات اولیه انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار در اوایل سال آینده مطالعات آن آغاز می‌شود.

با اجرای این پروژه مجددا بخشی از استان لرستان، مرکزی و جنوب استان همدان به محور ملایر متصل می‌شود و اقتصاد جاده‌ای را به همراه دارد.

وی خروج از محرومیت دهستان ترک شرقی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش فاصله زمانی ملایر به تهران را از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: ملایر امروز روی ریل توسعه و پیشرفت قرار دارد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اجرای پروژه راه‌آهن همدان- ملایر، بیان کرد: با اجرای این پروژه ریلی، ملایر مجددا در کریدور اصلی ترانزیتی کشور قرار می‌گیرد و با افتتاح راه آهن همدان-ملایر که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است، یکی از قطب‌های اصلی توزیع بار و مسافر در منطقه و ایران خواهیم شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه این پروژه‌های عمرانی به دستان توانمند و متخصص مهندسان ایرانی به ثمر می‌نشیند، ادامه داد: مهندسان و نخبگان ملایری افق‌های بلندی دارند و به کارهای دم دستی و کوچک رضایت ندارند و در حوزه‌های مختلف اهل کارهای بزرگ، جدید و اولین‌ها هستند.

وی با اشاره به دیگر بخش‌های توسعه‌ای ملایر، تاکید کرد: از ابتدا تا امروز، 284.5 هکتار زیرساخت صنعتی در این شهرستان ایجاد شده، اما هدف گذاری ما برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی ملایر، افزایش 300 درصدی و سه برابری زیرساخت‌های صنعتی حداقل تا پایان سال آینده است.

  رشد سه برابری زیرساخت‌های صنعتی ملایر در دولت سیزدهم

معاون استاندار همدان یادآور شد: در طول 40 سال گذشته 284.5 هکتار زیرساخت صنعتی در این شهرستان ایجاد شده، در حالی‌ که در طول چهار سال دولت سیزدهم 700 هکتار زیرساخت صنعتی هدف گذاری کرده‌ایم و چند شهرک صنعتی جدید در حوزه‌های مختلف اضافه می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی ملایر پس از سال‌ها معطلی در دولت سیزدهم سرعت گرفت و با سرمایه‌گذار به توافق رسیدیم که در این راستا کارهای لازم را در سازمان مناطق آزاد دنبال می‌کنیم و مجوز لازم در روزهای آینده صادر می‌شود.

وی همچنین گفت: بزرگترین مرکز پرتودهی خاورمیانه در ملایر هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود که هم اکنون در مراحل نهایی کار است و کمک بزرگی به صنایع، معادن، جامعه پزشکی و بهداشتی و به ویژه جامعه کشاورزی خواهد کرد و این یعنی توسعه چشمگیر صادرات، نجات کشاورزی ملایر، ایجاد شغل، هسته‌ای و جهانی شدن ملایر و کاهش صد درصدی آلاینده‌هایی که بنابر برخی استانداردها در کشمش صادراتی وجود دارد.

افزایش تراکم ساختمانی در ملایر آزاد شد

فرماندار ویژه ملایر افزود: یکی از بزرگترین کارخانه‌های شیشه دنیا با 80 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در ملایر بدست مهندسان ملایری در دست اجرا است و حداقل 1500 شغل مستقیم ایجاد می‌کند و عمده محصولات تولیدی آن هم صادراتی است.

اسماعیلی با بیان اینکه هدف گذاری بزرگ ما در حوزه توسعه گلخانه‌هاست، بیان کرد: تا پایان دولت سیزدهم ملایر رشد چند صد درصدی را در این حوزه تجربه می‌کند و هم اکنون پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تکنولوژی گلخانه‌ای تمام شیشه‌ای را در زمینی به وسعت 52 هکتار آغاز کردیم که فاز اول به وسعت 10 هکتار در هفته دولت سال 1403 افتتاح می‌شود.

شناسه خبر 80533