شناسه خبر:80595
1402/12/23 12:30:03
سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری راه وشهرسازی کردستان؛

2300 درخواست شهری در دبیرخانه کمیسیون ماده 5 کردستان بررسی شد

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان از ورود تعداد دو هزار و 300 پرونده و درخواست شهری به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان در طول سال جاری خبر داد.

مصطفی رضایی ظهر سه‌شنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان با ارائه گزارشی به اهم اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل در سال جاری پرداخت و گفت: در راستای پاسخگویی شفاف به مراجعان ضمن تهیه پروتکل‌های نحوه بررسی تقاضای شهری، سامانه پاسخگویی تلفنی به بررسی تقاضای وارده به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: سال جاری دوهزار و 300 پرونده وارده به دبیرخانه کمیسیون ماده پنج داشته‌ایم که برای رسیدگی به این پرونده‌ها 105 جلسه کمیته کار تشکیل و بررسی آن‌ها در 53 جلسه کمیسیون ماده پنج، منتج به صدور تعداد 814 مصوبه شده است.

وی همچنین از اعلان عمومی و اطلاع‌رسانی جمعی کلیه صورت‌جلسات و مصوبه‌های کمیسیون ماده پنج خبر داد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ساماندهی و تأمین اعتبار طرح‌های ناتمام شهری در کامیاران، مریوان، سقز و بانه و آغاز بکار طرح‌های جامع شهرهای سنندج، قروه و دهگلان از دیگر اقدامات مهمی است که امسال در دستور کار بوده و به سرانجام رسیده است.

رضایی افزود: در همین بازه زمانی طرح جامع شهر بانه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد.

وی در ادامه از الحاق 130 هکتار زمین به محدوده شهر سنندج به‌منظور حل مشکل تعاونی بتاجا و تأمین زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: مازاد بر این 130 هکتار، الحاق 249 هکتار در قروه، 63 هکتار در دهگلان، 400 هکتار در کامیاران، 336 هکتار در دیواندره و226 دیگر در سنندج به تصویب کارگروه امور زیر بنایی و شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است.

شناسه خبر 80595