کد خبر : 82524
تاریخ : 1403/2/24
گروه خبری : جامعه

امحاء بیش از ۱۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی

حجت الاسلام جزایی درخصوص ساماندهی انبارهای اداره کل اموال تملیکی استان اظهار کرد: بدنبال پیگیری‌ها و هم‌افزایی انجام شده بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط، انبار مربوط به هلال احمر استان به مساحت ۹۰۰ مترمربع در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته و قسمتی از کالاهای قاچاق مکشوفه به این انبار منتقل شده است، همچنین پیگیری برای تخصیص انبار در شهرهای دلیجان و ساوه که بیشترین کالاهای قاچاق در این شهرها کشف شده، در دست بررسی و اقدام است.

وی افزود: در این مدت ۱۲۳۵ پرونده با سه هزار و ۳۷۳ ردیف کالایی با ارزش بیش از ۲۶۳ میلیارد تومان تعیین تکلیف شده است. بر این اساس تعداد پرونده‌های مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ کمتر از ۱۰ فقره است و بیش از ۹۰ درصد کالاهای موجود در انبار مربوط به سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است که این آمارها نشانگر افزایش بیش از ۸۰ درصدی فروش کالاهای قاچاق نسبت به مدت مشابه است.

جزایی در خصوص کالاهای سریع‌الفساد نیز گفت: این کالاها با راهکار پیش بینی شده و هماهنگی بین دستگاه قضایی، تعزیرات حکومتی، اداره کل اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط استان، در کمتر از ۲۰ روز تعیین تکلیف می‌شوند و درخصوص فروش یا قرارگیری آنها در لیست امحا تصمیم‌گیری می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/82524