کد خبر : 83250
تاریخ : 1403/3/13
گروه خبری : زیست بوم

فرماندار:

15 نقطه مستعد آتش‌سوزی در عرصه‌های کنگاور شناسایی شد

ایرج صادقی روز شنبه در نشست مدیریت بحران کنگاور که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بارندگی‌های سال جاری باعث افزایش رویش گیاهان در مراتع و جنگل‌های شهرستان کنگاور شده است.

فرماندار کنگاور با اشاره به نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی، گفت: انتظار می‌رود که برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی به منابع طبیعی کمک کنند.

وی ادامه داد: در راستای کنترل مناطق بحرانی از ظرفیت عشایر منطقه نیز به‌خوبی استفاده شود.

صادقی با اشاره به احتمال ایجاد آتش در مراتع و اراضی کشاورزی، یادآور شد: ایجاد آتش‌بُر در پارک‌ جنگلی بیدسرخ و مسیرهای مواصلاتی محور کنگاور اسدآباد در راستای پیشگیری از حریق‌های احتمالی آغاز شده است.

به گفته فرماندار کنگاور برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاران، کشیک اطفای حریق از 10 خردادماه و به‌کارگیری نیروی دیده‌بان کنگاور در روستاها انجام شده است.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع بستر حیات انسان‌ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع است؛ بنابراین حفظ، نگهداری و صیانت از منابع طبیعی و استفاده و بهره‌برداری اصولی و علمی از منابع طبیعی اهمیت دارد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کنگاور نیز گفت: برخی شهروندان در روزهای پایانی هفته برای تفریح در طبیعت حضور یافته اما اقدام به آتش زدن شاخه درختان برای دم کردن چای و سپس رها کردن آتش بدون اینکه به‌طور کامل خاموش شده باشد، می‌کنند.

علی سوری خاطرنشان کرد: خاکستر و زغال به‌جامانده از این آتش، با وزش نسیمی شعله‌ور شده و این سهل‌انگاری و کم‌توجهی می‌تواند زمینه خاکستر شدن بخش زیادی از مراتع با ارزش را فراهم آورد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83250