کد خبر : 83549
تاریخ : 1403/3/22
گروه خبری : هنری

پرداخت 10 میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی به صنعتگران صنایع دستی اسدآباد

کامران اکبری‌شایگان با بیان اینکه تاکنون در شهرستان‌های اسدآباد دو هزار و 750 کارت شناسایی پروانه تولیدی انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان صنایع دستی این شهرستان ثبت و صادر شده است، یادآور شد: اکثریت صنعتگران در حوزه صنایع‌ دستی در این شهرستان با تولیدات مختلف در فعالیت بوده و اغلب آن‌ها در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش‌افزوده، درتلاش هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر در شهرستان اسدآباد 40 کارگاه صنایع دستی در زمینه‌های مختلف دارای فعالیت هستند، افزود: این تعداد از کارگاه‌های صنایع دستی به‌طور میانگین برای 160 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی تعداد کارگاه‌های خانگی فعال در زمینه صنایع دستی این شهرستان را 250 مورد برشمرد و تصریح کرد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفال لعاب‌دار، معرق و منبت و گره چینی روی چوب، ازجمله کارگاه‌های صنایع دستی خانگی درحال فعالیت در این شهرستان هستند.

اکبری‌شایگان میناکاری را ازجمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد دانست و بیان کرد: تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان‌های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه ازجمله عراق و ارمنستان نیز برای فروش ارسال و صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن شهرستان اسدآباد در کریدور غرب کشور و قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا و عتبات عالیات، راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات خانگی و صنایع دستی برای رونق و توسعه هرچه بیشتر اقتصادی صنایع دستی و سوغاتی‌های این شهرستان‌ ضرورت دارد.

اکبری‌شایگان ایجاد بازارچه دائمی ویژه فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در این شهرستان را نیازمند حمایت مسئولین دانست و افزود: درحال حاضر محصول هنرمندان صنایع دستی اسدآباد علاوه‌بر استان‌های هم‌جوار در بازار استان‌های تهران، فارس و اصفهان نیز به فروش می‌رسد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/83549