شناسه خبر:83549
1403/3/22 15:35:32

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از پرداخت بیش از 10 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی ارزان‌قیمت به صنعتگران صنایع دستی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

کامران اکبری‌شایگان با بیان اینکه تاکنون در شهرستان‌های اسدآباد دو هزار و 750 کارت شناسایی پروانه تولیدی انفرادی و کارگاهی برای هنرمندان صنایع دستی این شهرستان ثبت و صادر شده است، یادآور شد: اکثریت صنعتگران در حوزه صنایع‌ دستی در این شهرستان با تولیدات مختلف در فعالیت بوده و اغلب آن‌ها در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش‌افزوده، درتلاش هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر در شهرستان اسدآباد 40 کارگاه صنایع دستی در زمینه‌های مختلف دارای فعالیت هستند، افزود: این تعداد از کارگاه‌های صنایع دستی به‌طور میانگین برای 160 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی تعداد کارگاه‌های خانگی فعال در زمینه صنایع دستی این شهرستان را 250 مورد برشمرد و تصریح کرد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفال لعاب‌دار، معرق و منبت و گره چینی روی چوب، ازجمله کارگاه‌های صنایع دستی خانگی درحال فعالیت در این شهرستان هستند.

اکبری‌شایگان میناکاری را ازجمله صنایع دستی موفق و مطرح در شهرستان اسدآباد دانست و بیان کرد: تولیدات میناکاری شامل نقاشی روی سفال شهرستان اسدآباد به سراسر استان‌های کشور و حتی به برخی از کشورهای همسایه ازجمله عراق و ارمنستان نیز برای فروش ارسال و صادر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن شهرستان اسدآباد در کریدور غرب کشور و قرار گرفتن در مسیر بزرگراه کربلا و عتبات عالیات، راه‌اندازی بازارچه دائمی فروش محصولات خانگی و صنایع دستی برای رونق و توسعه هرچه بیشتر اقتصادی صنایع دستی و سوغاتی‌های این شهرستان‌ ضرورت دارد.

اکبری‌شایگان ایجاد بازارچه دائمی ویژه فروش محصولات خانگی و صنایع دستی در این شهرستان را نیازمند حمایت مسئولین دانست و افزود: درحال حاضر محصول هنرمندان صنایع دستی اسدآباد علاوه‌بر استان‌های هم‌جوار در بازار استان‌های تهران، فارس و اصفهان نیز به فروش می‌رسد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 83549