کد خبر : 84966
تاریخ : 1403/4/31
گروه خبری : گردشگری

پیش‌بینی افزایش ۵۰ درصدی تردد زوار از مرز خسروی در اربعین امسال

محمدطیب صحرایی در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات موثر و گسترده برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی و توسعه زیرساخت‌ها در مرز بین‌المللی خسروی اظهار داشت: این اقدامات و برنامه‌ها نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نخواهد شد، بلکه تلاش می‌کنیم خدمات‌رسانی بیشتر و گسترده‌تری به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) ارائه شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در مسئولیت هستیم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات وظیفه دارند برنامه‌های خود را در خصوص توسعه زیرساخت‌ها در مرز خسروی با انگیزه و بطور مستمر دنبال و پیگیری کنند و هیچ برنامه‌ای معطل نماند، زیرا از کوچکترین بی‌نظمی در برنامه‌ها گذشت نخواهیم کرد.

وی با اشاره به چندین وقفه در اجرای برنامه‌های مربوط به اربعین از جمله برگزاری چندین انتخابات و شهادت حضرت آیت الله رئیسی ادامه داد: باید با جدیت و تلاش مضاعف این وقفه‌ها را جبران و تلاش کنیم خدمات بیشتری نسبت به سال گذشته به زائران ارائه دهیم.

وی از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خواست به بحث نظافت نمازخانه‌های بین راهی، پایانه‌ها و ساماندهی پارکینگ‌ها با جدیت توجه و هر گونه مشکل در این مسیر را برطرف کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین بر توجه و تلاش بیشتر در تسریع در نظافت شهری خسروی و مسائل بهداشتی آن تا هفته آینده تاکید کرد.

صحرایی در ادامه با اشاره به ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان در بحث اربعین، اظهارداشت: شهرداری‌ها باید به سرعت برنامه‌های خود را شروع و عملیاتی کنند، زیرا تخصیص این اعتبار بستگی به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها دارد و شهرداری‌ها باید تمام جدیت خود را برای استفاده به موقع از این اعتبارات بکار گیرند.

وی افزود: همچنین اعتبار لازم برای اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان آزادگان شهر کرمانشاه که در مسیر تردد زوار قرار دارد، به شهرداری کرمانشاه تخصیص یافته و این طرح هم باید سریعاً شروع شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های مسئول باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های مختلف اقتصادی در مرز اقدام کنند.

 

صحرایی از رسانه‌ها خواست بیش از پیش به نقش و جایگاه مهم مرز بین‌المللی خسروی در تردد زائرین عتبات عالیات توجه کنند و بحث رضایمتندی زائرینی که سال گذشته از این مرز تردد کردند را مورد توجه قرار دهند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/84966