شناسه خبر:84966
1403/4/31 15:03:49

استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تردد زوار از مرز خسروی را داشته باشیم، لذا باید تمهیدات لازم به این منظور در نظر گرفته شود.

محمدطیب صحرایی در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات موثر و گسترده برای خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی و توسعه زیرساخت‌ها در مرز بین‌المللی خسروی اظهار داشت: این اقدامات و برنامه‌ها نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نخواهد شد، بلکه تلاش می‌کنیم خدمات‌رسانی بیشتر و گسترده‌تری به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) ارائه شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در مسئولیت هستیم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، افزود: تمام دستگاه‌ها و ادارات وظیفه دارند برنامه‌های خود را در خصوص توسعه زیرساخت‌ها در مرز خسروی با انگیزه و بطور مستمر دنبال و پیگیری کنند و هیچ برنامه‌ای معطل نماند، زیرا از کوچکترین بی‌نظمی در برنامه‌ها گذشت نخواهیم کرد.

وی با اشاره به چندین وقفه در اجرای برنامه‌های مربوط به اربعین از جمله برگزاری چندین انتخابات و شهادت حضرت آیت الله رئیسی ادامه داد: باید با جدیت و تلاش مضاعف این وقفه‌ها را جبران و تلاش کنیم خدمات بیشتری نسبت به سال گذشته به زائران ارائه دهیم.

وی از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خواست به بحث نظافت نمازخانه‌های بین راهی، پایانه‌ها و ساماندهی پارکینگ‌ها با جدیت توجه و هر گونه مشکل در این مسیر را برطرف کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین بر توجه و تلاش بیشتر در تسریع در نظافت شهری خسروی و مسائل بهداشتی آن تا هفته آینده تاکید کرد.

صحرایی در ادامه با اشاره به ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان در بحث اربعین، اظهارداشت: شهرداری‌ها باید به سرعت برنامه‌های خود را شروع و عملیاتی کنند، زیرا تخصیص این اعتبار بستگی به میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها دارد و شهرداری‌ها باید تمام جدیت خود را برای استفاده به موقع از این اعتبارات بکار گیرند.

وی افزود: همچنین اعتبار لازم برای اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان آزادگان شهر کرمانشاه که در مسیر تردد زوار قرار دارد، به شهرداری کرمانشاه تخصیص یافته و این طرح هم باید سریعاً شروع شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: همچنین دستگاه‌های مسئول باید نسبت به راه‌اندازی بازارچه‌های مختلف اقتصادی در مرز اقدام کنند.

 

صحرایی از رسانه‌ها خواست بیش از پیش به نقش و جایگاه مهم مرز بین‌المللی خسروی در تردد زائرین عتبات عالیات توجه کنند و بحث رضایمتندی زائرینی که سال گذشته از این مرز تردد کردند را مورد توجه قرار دهند.

شناسه خبر 84966