کد خبر : 85037
تاریخ : 1403/5/1
گروه خبری : استان‌ها

فعالیت 21 موکب از استان همدان در خاک عراق

وحید یونسی با اشاره به اینکه 21 موکب از استان همدان در خاک عراق در ایام اربعین فعال بوده و 16 موکب به ثبت رسیده و پنج موکب از این تعداد درحال پایش است، اظهار کرد: 20 موکب استان داخل کربلا فعال بوده و یک موکب شهدای حسام‌آباد در راه نجف به کربلا مستقر شده و به زائران خدمات‌دهی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه موکب‌ها به‌صورت مردمی اداره می‌شوند، گفت: مایحتاج موکب‌ها با نذورات مردمی به‌صورت نقدی و غیر نقدی تأمین می‌شود و هر موکب باید حداقل روزانه یک‌هزار نفر را اسکان داده و در هر وعده غذایی نیز یک‌هزار پرس غذا به زائران خدمت‌رسانی کند.

مدیر اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه شروع فعالیت مواکب از دو هفته قبل از اربعین است، بیان کرد: غیر از اسکان و تغذیه خدمات پزشکی و امانت‌داری ارائه می‌شود؛ امسال در تمامی موکب‌ها حضور یک پزشک و یک پرستار پیش‌بینی شده تا درصورت ایجاد مشکلی برای زائران، خدمات پزشکی به‌سرعت ارائه شود.

یونسی عنوان کرد: همچنین به‌منظور اطلاع‌رسانی و سهولت استفاده زائران، لوکیشن محل اسکان مواکب همدانی پیش از ایام اربعین در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و راهنمای زائر در کنار حرمین به معرفی این مواکب به زائران می‌پردازد.

وی افزود: موکب امام رضا (ع) از مریانج، موکب اصحاب‌الحسین (ع) و موکب امام حسین (ع) مریانج، موکب زیارت عاشورا، موکب بقیه‌الله شهرستان ملایر، موکب حضرت صدیقه طاهره (س) و غیره در کربلای معلی خدمت‌رسانی دارند.

مدیر اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان تصریح کرد: همه 21 موکب از استان دارای پروانه موکب‌داری هستند که مدت یک‌سال اعتبار دارد و مجوز آن‌ها فقط برای خارج از کشور است که نقشه دقیق استقرار این موکب‌ها در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85037