شناسه خبر:85037
1403/5/1 17:45:13

مدیر اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: 21 موکب از استان همدان در خاک عراق در ایام اربعین فعال است.

وحید یونسی با اشاره به اینکه 21 موکب از استان همدان در خاک عراق در ایام اربعین فعال بوده و 16 موکب به ثبت رسیده و پنج موکب از این تعداد درحال پایش است، اظهار کرد: 20 موکب استان داخل کربلا فعال بوده و یک موکب شهدای حسام‌آباد در راه نجف به کربلا مستقر شده و به زائران خدمات‌دهی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه موکب‌ها به‌صورت مردمی اداره می‌شوند، گفت: مایحتاج موکب‌ها با نذورات مردمی به‌صورت نقدی و غیر نقدی تأمین می‌شود و هر موکب باید حداقل روزانه یک‌هزار نفر را اسکان داده و در هر وعده غذایی نیز یک‌هزار پرس غذا به زائران خدمت‌رسانی کند.

مدیر اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه شروع فعالیت مواکب از دو هفته قبل از اربعین است، بیان کرد: غیر از اسکان و تغذیه خدمات پزشکی و امانت‌داری ارائه می‌شود؛ امسال در تمامی موکب‌ها حضور یک پزشک و یک پرستار پیش‌بینی شده تا درصورت ایجاد مشکلی برای زائران، خدمات پزشکی به‌سرعت ارائه شود.

یونسی عنوان کرد: همچنین به‌منظور اطلاع‌رسانی و سهولت استفاده زائران، لوکیشن محل اسکان مواکب همدانی پیش از ایام اربعین در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت و راهنمای زائر در کنار حرمین به معرفی این مواکب به زائران می‌پردازد.

وی افزود: موکب امام رضا (ع) از مریانج، موکب اصحاب‌الحسین (ع) و موکب امام حسین (ع) مریانج، موکب زیارت عاشورا، موکب بقیه‌الله شهرستان ملایر، موکب حضرت صدیقه طاهره (س) و غیره در کربلای معلی خدمت‌رسانی دارند.

مدیر اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان تصریح کرد: همه 21 موکب از استان دارای پروانه موکب‌داری هستند که مدت یک‌سال اعتبار دارد و مجوز آن‌ها فقط برای خارج از کشور است که نقشه دقیق استقرار این موکب‌ها در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 85037