کد خبر : 85111
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : استان‌ها

رئیس پلیس راهور کردستان خبر داد؛

کاهش 24 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری کردستان در 4 ماه اخیر

سرهنگ رضا همتی‌زاده از کاهش 24 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در چهار ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: 42 درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران و 32 درصد نیز مربوط به عابران پیاده است.

وی در خصوص کاهش تصادفات گفت: در 4 ماه اخیر از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیر ماه سال جاری شاهد کاهش 24 درصدی تصادفات فوتی و 14 درصدی تصادفات منجر به جرح در معابر درون‌شهری نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: نظر به اینکه در مجموع تصادفات در سنوات گذشته افزایشی بود، در این چهار ماه با اقدامات و طرح‌هایی که توسط پلیس راهور انجام شد و مشارکت شهروندان و همچنین رعایت قوانین سیر نزولی تصادفات را شاهد بودیم.

سرهنگ همتی‌زاده با اشاره به اینکه عمده تصادفات به موتورسواران برمی‌گردد گفت: 42 درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران و 32 درصد نیز مربوط به عابرین پیاده و 26 درصد هم مربوط به خودروسواران است.

وی خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از قبیل رعایت سرعت مجاز و عدم سبقت غیر مجاز، رعایت حق تقدم عابرین و پیاده و همچنین کنترل رفتارهای حادثه‌آفرین بعضی از رانندگان متخلف می‌توان این آمار را بیشتر کاهش داد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85111