شناسه خبر:85111
1403/5/3 10:56:04

رئیس پلیس راهور کردستان از کاهش 24 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری طی چهار ماه اخیر در کردستان خبر داد.

سرهنگ رضا همتی‌زاده از کاهش 24 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در چهار ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: 42 درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران و 32 درصد نیز مربوط به عابران پیاده است.

وی در خصوص کاهش تصادفات گفت: در 4 ماه اخیر از ابتدای فروردین ماه تا پایان تیر ماه سال جاری شاهد کاهش 24 درصدی تصادفات فوتی و 14 درصدی تصادفات منجر به جرح در معابر درون‌شهری نسبت به مدت مشابه در سال قبل بودیم.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: نظر به اینکه در مجموع تصادفات در سنوات گذشته افزایشی بود، در این چهار ماه با اقدامات و طرح‌هایی که توسط پلیس راهور انجام شد و مشارکت شهروندان و همچنین رعایت قوانین سیر نزولی تصادفات را شاهد بودیم.

سرهنگ همتی‌زاده با اشاره به اینکه عمده تصادفات به موتورسواران برمی‌گردد گفت: 42 درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران و 32 درصد نیز مربوط به عابرین پیاده و 26 درصد هم مربوط به خودروسواران است.

وی خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از قبیل رعایت سرعت مجاز و عدم سبقت غیر مجاز، رعایت حق تقدم عابرین و پیاده و همچنین کنترل رفتارهای حادثه‌آفرین بعضی از رانندگان متخلف می‌توان این آمار را بیشتر کاهش داد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 85111