کد خبر : 85130
تاریخ : 1403/5/3
گروه خبری : استان‌ها

80 درصد ظرفیت تولیدی صنایع آذرآب در زمان جنگ، ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود

صفدر علی اسدی در آیین گرامیداشت شهدای پنجم مرداد در شرکت آذرآب اظهار کرد: جایگاه ویژه شرکت صنایع آذراب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیر قابل انکار است، صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح‌، گلوله توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر باعث شد که در جنگ نظامی مورد هجوم دشمن قرار گیرند.
وی افزود: شدیدترین این حملات پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ رخ داد و طی آن، کارخانجات «صنایع آذرآب»،«آلومینیوم‌سازی ایران» و «واگن‌سازی پارس» مورد هدف قرار گرفتند که موجب شهادت 78 تن و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران اراکی شد.
وی تأکید کرد: در این حمله نابرابر شرکت صنایع آذرآب ۵ شهید به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اضافه کرد: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس به‌واسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادرتخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته است.
اسدی اضافه کرد: نیروهای غیرتمند شرکت صنایع آذراب بعد از بمباران صنایع و تشیع باشکوه شهدای بمباران هوایی با همدلی و همبستگی کار ساخت‌وساز این صنعت آسیب‌دیده را از سر گرفتند، صنعت و صنعتگران این شهر پس از گذشت سال‌ها از این حمله وحشیانه محکم و پر صلابت بر جای خود ایستاده‌اند تا نشان دهند مردان صنعت این دیار خستگی ناپذیرند.
وی یادآور شد: قلب تپنده صنعت آذرآب با غیرت کارگران بدون توقف و تعطیلی بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد و از برکت خون شهدایی که بر زمین سالن‌های تولید این کارخانه ریخته شد این واحد‌ صنعتی همواره در اوج است.
اسدی عنوان کرد: شرکت صنایع آذرآب یکی از 10 طرح صنعتی دهه نخست انقلاب اسلامی بود و باتوجه‌به حساسیت بالا و داشتن تجهیزات پیشرفته و سیستم و ساختار موجود و کارشناسان فنی، در زمان دفاع مقدس بیشترین خدمات برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان اسلام بر دوش این شرکت قرار داشت.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذرآب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود و به همین سبب مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85130