شناسه خبر:85130
1403/5/3 15:03:25

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب با بیان اینکه جایگاه ویژه شرکت صنایع آذراب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است، گفت: 80 درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذرآب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود.

صفدر علی اسدی در آیین گرامیداشت شهدای پنجم مرداد در شرکت آذرآب اظهار کرد: جایگاه ویژه شرکت صنایع آذراب در پشتیبانی جنگ تحمیلی غیر قابل انکار است، صنایع بزرگ و کوچک استان مرکزی در طول جنگ به تولید تجهیزات نظامی همچون انواع سلاح‌، گلوله توپ، خمپاره، ماشین‌آلات و پل‌های شناور پرداختند و همین امر باعث شد که در جنگ نظامی مورد هجوم دشمن قرار گیرند.
وی افزود: شدیدترین این حملات پنجم مرداد سال ۱۳۶۵ رخ داد و طی آن، کارخانجات «صنایع آذرآب»،«آلومینیوم‌سازی ایران» و «واگن‌سازی پارس» مورد هدف قرار گرفتند که موجب شهادت 78 تن و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران اراکی شد.
وی تأکید کرد: در این حمله نابرابر شرکت صنایع آذرآب ۵ شهید به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرد.
قائم‌مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اضافه کرد: استان مرکزی در طول هشت سال دفاع مقدس به‌واسطه استقرار صنایع استراتژیک و مادرتخصصی، نقش حمایت و پشتیبانی از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را داشته است.
اسدی اضافه کرد: نیروهای غیرتمند شرکت صنایع آذراب بعد از بمباران صنایع و تشیع باشکوه شهدای بمباران هوایی با همدلی و همبستگی کار ساخت‌وساز این صنعت آسیب‌دیده را از سر گرفتند، صنعت و صنعتگران این شهر پس از گذشت سال‌ها از این حمله وحشیانه محکم و پر صلابت بر جای خود ایستاده‌اند تا نشان دهند مردان صنعت این دیار خستگی ناپذیرند.
وی یادآور شد: قلب تپنده صنعت آذرآب با غیرت کارگران بدون توقف و تعطیلی بار دیگر به فعالیت خود ادامه داد و از برکت خون شهدایی که بر زمین سالن‌های تولید این کارخانه ریخته شد این واحد‌ صنعتی همواره در اوج است.
اسدی عنوان کرد: شرکت صنایع آذرآب یکی از 10 طرح صنعتی دهه نخست انقلاب اسلامی بود و باتوجه‌به حساسیت بالا و داشتن تجهیزات پیشرفته و سیستم و ساختار موجود و کارشناسان فنی، در زمان دفاع مقدس بیشترین خدمات برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان اسلام بر دوش این شرکت قرار داشت.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد ظرفیت تولیدی شرکت صنایع آذرآب ساخت تجهیزات دفاعی برای پشتیبانی از رزمندگان اسلام بود و به همین سبب مورد حمله دشمن بعثی قرار گرفت.

شناسه خبر 85130