کد خبر : 85188
تاریخ : 1403/5/4
گروه خبری : استان‌ها

«روز تویسرکان»، فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این شهرستان

یحیی خورشیدخانی با بیان اینکه پنجم مردادماه هم‌زمان با یادروز شهادت 40 رزمنده تویسرکانی در عملیات مرصاد و«روز تویسرکان» فرصتی کم‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان است، افزود: شهرستان تویسرکان از قابلیت‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، محصولات باغی، آثار تاریخی و مواردی از این‌دست برخوردار است که نیازمند معرفی بیشتر و عمیق‌تر در سطح ملی و حتی فراملی است.

وی اظهار کرد: تویسرکان با ثبت گردوی خود در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، شهر جهانی گردو است و عناوینی مانند شهر ملی منبت گلریز و نشان جغرافیایی مبل و منبت را به خود اختصاص داده است.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه تویسرکان از 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری متنوع برخوردار است، ادامه داد: بارگاه حیقوق نبی (ع) در تویسرکان یک ظرفیت بین‌المللی و گنجینه بی‌بدیل فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری است که این ظرفیت در تعداد بسیار کمی از شهرهای ایران وجود دارد.

وی بیان کرد: پیشینه درخشان تاریخی و تمدنی و نقش‌آفرینی دلاوران تویسرکانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه عملیات مرصاد ستودنی است و قابلیت کنکاش‌های دقیق پژوهشی را دارد.

سرپرست فرمانداری تویسرکان این شهرستان را با توجه به آمار و اطلاعات رسمی و فعالیت چندین شرکت معتبر تولید دارو، یکی از قطب‌های مهم تولید دارو در غرب کشور دانست و افزود: این شهرستان همچنین مستعد ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری گردو، سماق، آلو، سیر و مواردی از این‌دست است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌های مختلف و متنوع برای معرفی و بازشناسی شهرستان تویسرکان به‌صورت فراگیر در سطح ملی و بین‌المللی استفاده‌های بیشتری کرد.

روز پنج مردادماه هم‌زمان با بزرگداشت شهادت 40 شهید شهرستان تویسرکان در عملیات مرصاد و یادروز برگزاری نخستین نماز جمعه در 105 سال پیش در این شهرستان، «روز تویسرکان» نام‌گذاری شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/85188