شناسه خبر:85188
1403/5/4 14:44:02

سرپرست فرمانداری تویسرکان گفت: پنجم مردادماه، هم‌زمان با یادروز شهادت 40 رزمنده تویسرکانی در عملیات مرصاد و«روز تویسرکان»، فرصتی کم‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان است.

یحیی خورشیدخانی با بیان اینکه پنجم مردادماه هم‌زمان با یادروز شهادت 40 رزمنده تویسرکانی در عملیات مرصاد و«روز تویسرکان» فرصتی کم‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان است، افزود: شهرستان تویسرکان از قابلیت‌های متنوعی در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، محصولات باغی، آثار تاریخی و مواردی از این‌دست برخوردار است که نیازمند معرفی بیشتر و عمیق‌تر در سطح ملی و حتی فراملی است.

وی اظهار کرد: تویسرکان با ثبت گردوی خود در سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، شهر جهانی گردو است و عناوینی مانند شهر ملی منبت گلریز و نشان جغرافیایی مبل و منبت را به خود اختصاص داده است.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه تویسرکان از 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری متنوع برخوردار است، ادامه داد: بارگاه حیقوق نبی (ع) در تویسرکان یک ظرفیت بین‌المللی و گنجینه بی‌بدیل فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری است که این ظرفیت در تعداد بسیار کمی از شهرهای ایران وجود دارد.

وی بیان کرد: پیشینه درخشان تاریخی و تمدنی و نقش‌آفرینی دلاوران تویسرکانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه عملیات مرصاد ستودنی است و قابلیت کنکاش‌های دقیق پژوهشی را دارد.

سرپرست فرمانداری تویسرکان این شهرستان را با توجه به آمار و اطلاعات رسمی و فعالیت چندین شرکت معتبر تولید دارو، یکی از قطب‌های مهم تولید دارو در غرب کشور دانست و افزود: این شهرستان همچنین مستعد ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری گردو، سماق، آلو، سیر و مواردی از این‌دست است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌های مختلف و متنوع برای معرفی و بازشناسی شهرستان تویسرکان به‌صورت فراگیر در سطح ملی و بین‌المللی استفاده‌های بیشتری کرد.

روز پنج مردادماه هم‌زمان با بزرگداشت شهادت 40 شهید شهرستان تویسرکان در عملیات مرصاد و یادروز برگزاری نخستین نماز جمعه در 105 سال پیش در این شهرستان، «روز تویسرکان» نام‌گذاری شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 85188