کد خبر : 87996
تاریخ : 1403/8/6
گروه خبری : اقتصادی

بندر خشک در همدان احداث شود


خیرالله اسدی با تأکید بر لزوم احداث بندر خشک در همدان به‌عنوان انبار موقت یا دائمی محصولات، اظهار کرد: احداث این بندر علاوه‌بر اینکه به توسعه تجاری استان می‌کند، ازلحاظ بین‌المللی هم حائز اهمیت خواهد بود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار ایجاد بندر خشک در همدان آماده است، گفت: راه‌اندازی این بندر علاوه‌بر ایجاد اشتغال، بستر حمل‌ونقل بهتر را نیز مهیا می‌کند و می‌تواند مکانی امن برای کنترل، انبارداری موقت، بازرسی و گمرک در تجارت باشد.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان با بیان اینکه بندر خشک باید در مکان مناسبی احداث شود، افزود: کالاهایی که در بندر خشک همدان انبار می‌شوند، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی می‌توانند به اقصی‌ نقاط کشور حمل و کالاهای صادراتی به بنادر و دریا منتقل شوند.
وی با اشاره به کمبود فضای انبار در گمرک همدان، گفت: وقتی تجار باری را به گمرک منتقل می‌کنند، فضای مناسبی برای انبار آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین باید امکانات بیشتری در گمرک مهیا شود و اصلاحاتی در آن صورت گیرد که در شأن استان باشد.
اسدی کارت بازرگانی را یکی از مشکلات مهم صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: برای صدور کارت بازرگانی سند تک‌برگ می‌خواهند، درصورتی که صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مانند شهرک صنعتی یک و دو لالجین سند تک‌برگ ندارند؛ بنابراین اغلب صادرکنندگان واقعی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند و به اجبار پای دلال به میان می‌آید.
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/87996