شناسه خبر:87996
1403/8/6 17:26:00

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن همدان احداث بندر خشک در استان را یک ضرورت دانست و گفت: راه‌اندازی این بندر علاوه‌بر ایجاد اشتغال، بستر حمل‌ونقل بهتر را نیز مهیا می‌کند.


خیرالله اسدی با تأکید بر لزوم احداث بندر خشک در همدان به‌عنوان انبار موقت یا دائمی محصولات، اظهار کرد: احداث این بندر علاوه‌بر اینکه به توسعه تجاری استان می‌کند، ازلحاظ بین‌المللی هم حائز اهمیت خواهد بود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار ایجاد بندر خشک در همدان آماده است، گفت: راه‌اندازی این بندر علاوه‌بر ایجاد اشتغال، بستر حمل‌ونقل بهتر را نیز مهیا می‌کند و می‌تواند مکانی امن برای کنترل، انبارداری موقت، بازرسی و گمرک در تجارت باشد.
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان همدان با بیان اینکه بندر خشک باید در مکان مناسبی احداث شود، افزود: کالاهایی که در بندر خشک همدان انبار می‌شوند، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی می‌توانند به اقصی‌ نقاط کشور حمل و کالاهای صادراتی به بنادر و دریا منتقل شوند.
وی با اشاره به کمبود فضای انبار در گمرک همدان، گفت: وقتی تجار باری را به گمرک منتقل می‌کنند، فضای مناسبی برای انبار آن‌ها وجود ندارد؛ بنابراین باید امکانات بیشتری در گمرک مهیا شود و اصلاحاتی در آن صورت گیرد که در شأن استان باشد.
اسدی کارت بازرگانی را یکی از مشکلات مهم صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: برای صدور کارت بازرگانی سند تک‌برگ می‌خواهند، درصورتی که صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی مانند شهرک صنعتی یک و دو لالجین سند تک‌برگ ندارند؛ بنابراین اغلب صادرکنندگان واقعی نمی‌توانند کارت بازرگانی دریافت کنند و به اجبار پای دلال به میان می‌آید.

شناسه خبر 87996