شناسه خبر:88016
1403/8/7 10:41:00

رادیو صبا در برنامه جدید «به قلم بانو» به معرفی بانوان نویسنده جوان ایرانی می‌پردازد.


«به قلم بانو» نام یکی از برنامه‌های جدید شبکه رادیویی صباست که با هدف معرفی و بازخوانی آثار نویسندگان زن ایرانی پخش می‌شود.
هدیه درویش، تهیه‌کننده این برنامه گفت: در برنامه «به قلم بانو» قصد داریم با معرفی، بررسی و باز خوانی آثار نویسندگان زن جوان آنها را به شنوندگان معرفی کنیم. نویسنده‌های زن ایرانی در دهه‌های اخیر نقش قابل‌توجهی در ادبیات و خصوصاً ادبیات داستانی داشته‌اند، بسیاری از آثار نویسنده‌های معروف زن ایرانی به درخشش جهانی رسیده‌اند و جوایز و افتخارات زیادی را از آن خود کرده‌اند.
او اعلام کرد: این برنامه در مدت زمان کوتاه شامل بخش‌های مختلفی است، که تلاش می‌کند به صورت جذاب یک کتاب و یک نویسنده را معرفی کند و شوق و رغبتی را ایجاد کند تا مخاطبان به مطالعه یک کتاب جدید مشتاق شوند.
وی ادامه داد: در هر قسمت این برنامه یک بسته شنیداری از معرفی و زندگینامه نویسنده کتاب مدنظر تقدیم مخاطبان می‌شود و با نویسنده کتاب که یک بانوی جوان است درمورد کتاب، گفت و گویی صمیمانه خواهیم داشت، تا خود نویسنده کتاب را به مخاطبان معرفی کند.
این برنامه‌ساز در پایان اظهار کرد: قسمتی از مقدمه کتاب در بخشی به نام «برگ اول» روایت می‌شود و در ادامه مروری بر فعالیت‌های نویسنده جوان آن روز خواهیم داشت و بخش‌های جذاب کتاب تقدیم مخاطبان می‌شود. در بخش «ماجرا» به نقد و بررسی کتاب می‌پردازیم و با یک منتقد ادبی ارتباط تلفنی داریم و صحبت‌هایش درباره کتاب را می‌شنویم.

شناسه خبر 88016