شناسه خبر:87995
1403/8/6 17:21:00

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: مرکز بین کارگاهی ذوب و ریخته‌گری با هدف گسترش آموزش‌های فنی‌ و ‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و اشتغال در محیط کسب‌وکار واقعی در شهرک صنعتی ویان راه‌اندازی شد.


وهب مختاران روز یکشنبه با بیان اینکه مرکز بین کارگاهی ذوب و ریخته‌گری با هدف گسترش آموزش‌های فنی‌ و ‎‌حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و اشتغال در محیط کسب‌وکار واقعی در شهرک صنعتی ویان راه‌اندازی شد، ابراز کرد: کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها برای ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اقدام به تأسیس مراکز آموزشی بین کارگاهی کنند.
وی افزود: مراکز جوارکارگاهی با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمندسازی نیروهای شاغل صنایع و صنوف راه‌اندازی شده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه‌مدت برای جذب افراد به بازار کار، اجتناب‌ناپذیر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بیان کرد: آموزش مهارت نیروهای شاغل، مزیتی برای افزایش انگیزه در کارکنان است و افزایش تولید و درنتیجه رشد و توسعه اقتصادی را نیز در بر خواهد داشت.

شناسه خبر 87995