شناسه خبر:11240
1398/6/2 09:45:22

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از معرفی این استان به‌عنوان پایلوت دفتر مرکزی فائو در ایران خبر داد.

عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران گفت: استان لرستان به‌عنوان پایلوت دفتر مرکزی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در ایران معرفی شده است.

وی هدف از ایجاد این دفتر را پیشگیری و جبران خسارات احتمالی به زیربخش‌های کشاورزی اعلام کرد و افزود: پس از وقوع سیل یکی از مسائلی که در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود، بحث یافتن علل وقوع سیل و پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از خسارات بیشتر در سال‌های آینده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: بدین منظور دو نفر از کارشناسان منطقه‌ای فائو به همراه تعدادی از کارشناسان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به استان لرستان سفر کرده و پس از بازدید از مناطق سیل‌زده و به‌خصوص شهرستان پلدختر راهکارها، برنامه‌های عملیاتی، تحقیقاتی و اجرایی را برای جلوگیری از وقوع سیل و اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش خاک، خسارات وارده به مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ که بر اثر سیل آسیب دیده‌اند، ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف فائو اعتباراتی درنظر گرفته شده که براساس طرح مصوب و پیشنهادی هزینه خواهد شد.

بازدار افزود: سیل امسال یک‎هزار و 68 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: 290 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت بلاعوض و 270 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برای کشاورزان سیل‌زده استان درنظر گرفته شده که تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان خسارات بلاعوض و 6 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شده است.

 

شناسه خبر 11240