شناسه خبر:14145
1398/9/3 12:21:52

سپهرغرب، گروه خبــر: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان جهت ایجاد حس رقابت و توسعه و پیشرفت آن‌ها خبر داد.

علی صابر روز شنبه گذشته در نشست با اعضای هیئت‌مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنفرانس بین‌المللی اکوتوریسم روستایی در سال ۲۰۲۰ میلادی، درنظر داریم با شاغلین و افرادی که به هر نحو در صنعت گردشگری داخل و خارج از استان فعالیت می‌کنند، ارتباط علمی و تجربی برقرار کنیم و رسیدن به این هدف، نیاز به نشست‌های مستمر داشته و دارد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری بخش خصوصی و مدیران اقامتگاه‌ها شرایط لازم را برای برخورداری بهینه از ظرفیت‌های موجود در روستاها و از طرفی معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران، فراهم کنیم.

صابر تأکید کرد: نقاط ضعف و قوت، بیان مشکلات و تسریع در انجام امور اداری از مرحله درخواست تا صدور مجوز بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان، در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیئت‌مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه نیز در این نشست بیان کرد: هیئت‌مدیره اقامتگاه‌های بوم‌گردی با همکاران و مدیران اقامتگاه‌هایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مجوز فعالیت گرفته‌اند، جلساتی را برگزار کرده و به بررسی مشکلات پرداخته است؛ نبود زیرساخت‌های لازم به اطلاع استاندار کرمانشاه رسیده و وی با صدور دستورات لازم، بر رفع این موانع و مشکلات تأکید کرده است.

فرامرز رشیدی افزود: در این مسیر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز همیشه یار و یاور اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جهت توسعه و رفع مشکلات موجود بوده و هست.

رشیدی مشکلات و چالش‌های پیش ‌روی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان را نبود خدمات عمرانی، جاده دسترسی به روستا، نیاز به سوخت‌رسانی، نبود آنتن و دسترسی نداشتن به شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه، نبود اینترنت پُرسرعت که خواست و نیاز گردشگر است، مشکلات آب‌رسانی و عدم درجه‌بندی اقامتگاه‌ها برشمرد.

در خاتمه این نشست سرپرست معاونت گردشگری اقدامات لازم جهت نظارت بر کیفیت و رعایت استانداردهای مورد نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با توجه به اساسنامه در روند صدور مجوز و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را اعلام و پیگیری و مکاتبات صورت‌گرفته در جهت بهبود شرایط و درجه‌بندی اقامتگاه‌ها با وزارتخانه متبوع و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این امر را از اهداف معاونت اعلام کرد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت‌شده ملی، یک اثر ثبت‌شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق‌بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون‌الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری‌قلعه، غار پرآو، کاروانسراهای شاه‌عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و غیره از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

 

شناسه خبر 14145