شناسه خبر:15160
1398/9/26 10:16:33

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای طرح توزیع لاستیک بین کامیون‌داران، تاکنون 57 هزار حلقه لاستیک در این استان توزیع شده‌است.

سید عبدالرحمن حسینی روز گذشته اظهار کرد: این تعداد لاستیک به نرخ دولتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تأمین و در نوبت‌های مختلف در اختیار رانندگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر استان قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه روند توزیع لاستیک به رانندگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر استان هم‌زمان با کشور از اواخر تیر سال گذشته آغازشده، افزود: در سال گذشته حدود 14 هزار حقله توزیع شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز 43 هزار حلقه لاستیک دیگر در اختیار این ناوگان قرار گرفته‌است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: هم‌اکنون نیز روند توزیع به‌صورت دوره‌ای پس از تأمین لاستیک ادامه دارد، اما با توجه به اینکه مشکلاتی در تأمین لاستیک مینی‌بوس، خاور و نیسان وجود دارد انتظار می‌رود سازمان صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اقدام قابل توجهی برای رفع مشکلات نسبی رانندگان این خودروها انجام دهد.

توزیع لاستیک وارداتی در راستای تحقق مطالبات به‌حق رانندگان ناوگان حمل‌ونقل از سوی دولت در سراسر کشور انجام می‌شود و در هر نوبت توزیع، حدود 1.5 درصد از سهمیه کشور به ناوگان این استان تخصیص داده می‌شود.

سالانه در این استان 41 هزار حلقه لاستیک در ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر مصرف می‌شود که 31 هزار حلقه آن مربوط به ناوگان باری و 10 هزار حلقه نیز نیاز ناوگان مسافری است.

کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج، یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و 70 شرکت و مؤسسه حمل‌‏ونقل کالا است که تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و 608 دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و 123 نفر است.

این استان دارای 12 پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هرکدام دو پایانه و شهرستان‌های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هرکدام یک مورد است.

در این استان 26 شرکت حمل‌ونقل مسافر، 12 شرکت و مؤسسه اتوبوس‌رانی و مینی‌بوسرانی و 12 شرکت سواری به همراه 67 مؤسسه و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و 937 و چهار هزار و 68 راننده مسافر است.

شناسه خبر 15160