شناسه خبر:15312
1398/9/30 09:02:11

سپهرغرب، گروه خبر: طرح نخبه‌پروری دینی در میان دختران برای نخستین‌بار در کشور به صورت پایلوت در استان کردستان اجرا می‌شود.

نخستین نشست بانوان فعال عرصه فرهنگی استان عصر امروز با حضور مسئولان کردستانی در این شهر برگزار شد؛ در این جلسه بانوان به ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از گسترش آسیب‌های جامعه در پرداختند.

فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در این مراسم اظهارکرد: پدیده «دین‌گریزی» یکی از مشکلات اساسی جوامع انسانی بوده که همواره دغدغه‌هایی را برای جوانان و خانواده‌ها به‌وجود آورده و باید راهکارهای لازم برای کاهش و جلوگیری از این آسیب اتخاذ شود.

وی افزود: شکل‌گیری آموزش‌ها تربیتی است و متأسفانه نیاز دانش‌آموزان و جوانان امروز تأمین نشده و بسیاری از نخبگان فارغ‌التحصیل به جایی نرسیده و از علایق و خواسته‌های خود محروم شده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان تصریح کرد: متأسفانه در شیوه آموزش‌ها فرصتی به جوانان برای تدبیر، تعهد و پذیرفتن مسئولیت در مسائل زندگی خود داده نشده و مهارت‌های زندگی یاد نگرفته‌اند این در حالی‌ست که اکثر جوانان هیجانی و احساسی بوده و به راحتی تحت‌تأثیر تبلیغات و افکار دروغین دشمن قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در بحث مسائل آموزشی و تربیتی جامعه بازنگری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه خانواده‌ها کارکرد و نقش اصلی خود را از دست داده و این جای نگرانی برای ما دارد، چراکه خانوده مانند حصاری است که از هر نوع گناه و آسیب می‌تواند حفظ شود.

قدسی ادامه داد: امروزه نقش عاطفی خانوده‌ها زیر سؤال رفته و زنان و مردان متعهد، نیازهای عاطفی و اقتصادی خود را در جاهای دیگری و به دور از کانون خانواده خود جست‌وجو می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان تاکید کرد: باید در این برهه از زمان بحث «آموزش و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی» بیشتر در بین خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فاطمه سهرابی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته استان کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: امیدواریم کارگروه تحقق شعار سال که به‌صورت ویژه در اکثر استان‌های کشور تشکیل شده در استان کردستان نیز اجرایی شود.

وی از اجرای طرحی به نام نخبه‌پروری دینی در میان دختران برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: این طرح به صورت پایلوت در استان کردستان اجرا می‌شود و انتظار می‌رود بانوان فرهنگی با ارائه راهکار، پیشنهاد و ایده‌های مناسب ما را در این زمینه کمک کنند.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این نشست اظهارکرد: در طول تاریخ بشر و دوره‌های مختلف نگرش‌های گوناگونی میان هویت و جنسیت زن وجود داشته است.

وی افزود: هیچ تفاوتی میان زنان و مردان وجود نداشته و با وجود اینکه ظرفیت‌ها، استعداد و نیروهای بازدهی و فکری در هر دو جنس وجود داشته اما گاهاً از نگاه محدود برخی انسان‌ها، مورد غفلت قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: امروزه آسیب‌های اجتماعی بسیاری دامن‌گیر جامعه شده که همگان به‌خوص کودکان و خانواده‌ها را درگیر خود کرده که امیدواریم با اندیشه‌ورزی بانوان فرهیخته استان از گسترش این آسیب‌‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: امروزه روابط‌های نامناسب میان پدران و مادران کودکان را مورد آسیب جدی قرار داده و باید برای گریز از آسیب‌های کودکان جامعه و کسب مهارت‌های زندگی، تلاش بیشتری کرد.

حجت‌الاسلام حاتمیان خاطرنشان کرد: گرچه امروزه پیشرفت‌های تکنولوژی و صنعتی زیادی وجود دارد اما متأسفانه مردم شیوه زندگی کردن را بلد نیستند و خشونت و طلاق در جامعه رواج یافته است، بنابراین باید دستگاه‌های متولی نقش خود را ایفا کنند.

شناسه خبر 15312