شناسه خبر:15799
1398/10/9 15:45:26

امام جمعه موقت بروجرد گفت: بدون ولایت انقلاب نخواهد ماند و عمل به اسلام امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

به گزارش گروه خبری سپهر از خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محمد علی اسدی‌نسب ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: بصیرت فرهنگی قرآنی بوده و عبارت است از چراغی در درون انسان که برخاسته از تفکر، تعقل و تقوا است.

 

وی عنوان کرد: ممکن است شخصی دارای مدارج عالی علمی و یا مناصب مدیریتی باشد،  اما بصیرت نداشته باشد.

 

امام جمعه موقت بروجرد خاطرنشان کرد: بصیرت زاده دو مولفه مهم یعنی تقوا و موقعیت‌شناسی است و اگر کسی این دو ویژگی را نداشته باشد، بصیرت ندارد.

 

اسدی‌نسب افزود: از منظر قرآن کریم انسانی که بصیرت ندارد، انسان نبوده و در مرحله حیوانی به سر می‌برد.

وی ادامه داد: از سویی در دستگاه الهی همه انسان‌ها می‌توانند در سایه بصیرت به کمال برسند و این مسیر برای همگان باز است.

 

امام جمعه موقت بروجرد از موقعیت‌شناسی به عنوان یکی دیگر از مولفه‌های بصیرت یاد و تاکید کرد: امروز در سایه بصیرت‌بخشی‌های رهبر فرزانه انقلاب، ملت ایران در برابر فتنه‌‌های فتنه‌گران ایستاده و آن‌ها را در نطفه خفه می‌کند.

 

اسدی‌نسب با تاکید بر اینکه در عصر حاضر اسلام بدون ولایت‌فقیه تحقق‌پذیر نیست، تصریح کرد: بدون ولایت انقلاب نخواهد ماند و عمل به اسلام امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی اظهار کرد: از منظر مبانی دینی حکومت اسلامی بر پایه ولایت‌فقیه استوار بوده و قوای سه‌گانه بازوان اجرایی ولایت‌فقیه هستند.

 

امام جمعه موقت بروجرد افزود: اینگونه نیست که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسوولی در مسیر رهبری گام نداشته و التزام عملی به آن نداشته باشد و بتواند در منصب قرار گیرد.

 

اسدی‌نسب بیان کرد: فتنه‌گرانی که در جریان انتخابات ۸۸ در انتخابات شرکت کرده بودند، با وجودیکه می‌دانستند شورای نگهبان مرجع نهایی رسیدگی به اختلافات است، نظر این شورا را نپذیرفته و مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: این اقدام فتنه‌گران بر خلاف قانون اساسی، مبانی دینی و قانون انتخابات بود، چرا که با وجود تایید سلامت انتخابات از سوی رهبر فرزانه انقلاب اما همچنان مقاومت کرده و در برابر رهبری ایستادند.

 

امام جمعه موقت بروجرد با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: مردم با توجه به عملکرد و نحوه تبلیغ کاندیداها نسبت به انتخاب کاندیدهای اصلح اقدام کنند.

 

اسدی‌نسب ادامه داد: مردم در سایه بصیرت  نسبت به انتخاب کاندیدهای اصلح اقدام کرده و اجازه ندهند افراد نالایق انتخاب شوند.

 


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 15799