شناسه خبر:16340
1398/10/24 09:55:47

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان از حادثه سقوط هواپیما ابراز تأسف کرد و گفت: باید تدابیری برای لغو پرواز در شرایط جنگی اندیشیده می‌شد تا این فاجعه پیش نیاید و حالا همه باید از قضاوت‌های ناشیانه در این خصوص پرهیز کنند، چراکه کمک به جبهه دشمن است.

آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی روز دوشنبه در نهمین پیش همایش استانی کنگره ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن، اظهار کرد: منافقان پس از اعلام صریح سپاه درباره خطای انسانی، بلافاصله به صحنه آمدند و در صدد سوءاستفاده از این اتفاق بودند.

وی با بیان اینکه فاصله زمانی 10 ثانیه فرصت محدودی است که طی آن بتوان تصمیم درست گرفت، افزود: اذعان صریح سپاه به خطای انسانی در سانحه سقوط هواپیما اقدامی شجاعانه و صادقانه بود که کمتر کسی در جهان جرأت بیان آن را دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: نمونه‌های متعددی از این حوادث را در جهان سراغ داریم که هنوز هم مسؤولیت آن را کسی بر عهده نگرفته‌، بنابراین این اقدام سپاه نشأت گرفته از اخلاق و منش اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، یادآوری کرد: مقاومتی که در سایه اسلام باشد در همه محورها به خدا تکیه دارد و جز با شهادت معنا پیدا نمی‌کند، جریان مقاومت بر مبنای معارف قرآنی و نظریه مقاومت در برابر دشمن قوی پنجه مبتنی بر ایستادگی با تمام توان است.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتدار دشمن شکسته می‌شد، گفت: در سیلی نخست، ابهت دشمن شکسته شد و انتقام اصلی بیرون کردن آمریکا از منطقه است و تا بیرون کردن آخرین نیروی آن‌ها این حرکت ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با وجود همه خساراتی که جنگ تحمیلی داشت، ایران توانست اقتدار خود را در دنیا تثبیت و پیروزی را از آن خود کند و حالا هم اقتدار کشورمان در همه ابعاد ادامه دارد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی مصیبت کمی نیست، تصریح کرد: سپهبد سلیمانی فرماندهی در میدان نبرد بود که بشریت را از شر داعش نجات داد.

وی ادامه داد: داعش بهانه حضور آمریکا در منطقه برای فروش سلاح و غارت سرمایه‌های منطقه بود و علاقه‌ای به از بین بردن آن نداشت و از طرفی هم نمی‌خواست که قدرت زیادی بگیرد و سردار سلیمانی مقابل تمام این سوءاستفاده آمریکا ایستاد و حکومت داعش را از بین برد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خروش جهان اسلام در پی شهادت سردار سلیمانی نشان داد که وی شخصیتی فراملی بود و ملت‌های آزاده و مسلمان جهان او را شهید خود دانستند و برایش عزاداری کردند.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی همان‌گونه که زندگی پربرکتی داشت و نیروهای مبارز بسیاری تربیت کرد تا جهان اسلام از قوای نظامی جوان، مؤمن و مجهزی برخوردار شود، شهادت وی نیز برکات سرشاری داشت که مهم‌ترین آن تقویت اتحاد جهان اسلام است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: توانمندی‌های جبهه مقاومت در موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین الأسد مشخص شد و سپاه پایگاهی را زد که قدرتمند بود و دشمن باور نمی‌کرد که ایران آن را بتواند هدف قرار دهد.

وی تأکید کرد: با وجود خسارت بسیاری که به آن وارد شد دشمن ترجیح داد که درباره تلفات آن سکوت اختیار کند، چراکه توانمندی نظامی ایران را باوجود آماده‌باش کامل خود دید و فهمید که نمی‌تواند در برابر ایران بایستند و واکنش نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان کرد: تشییع پرشکوه سردار دل‌ها حیرت دنیا را برانگیخت چراکه در تمام جهان سابقه نداشت برای یک فرمانده نظامی، تمام یک ملت داغدار شوند و به صحنه بیایند.

وی افزود: این زنده بودن انقلاب را به دنیا نشان داد و دشمن فهمید که انقلاب در اعماق وجود آزادی‌خواهان جهان نفوذ دارد، جریان مقاومت بروزی جهانی یافت، عظمت خود را به رخ دنیا کشید و دنیا موج بزرگ اسلام‌خواهی را از این پس شاهد خواهد بود.

 

شناسه خبر 16340