شناسه خبر:17073
1398/11/14 09:42:07
هم‌زمان با دهه فجر صورت می‌گیرد؛

افتتاح هم‌زمان 35 اقامتگاه بوم‌گردی در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افتتاح هم‌زمان 35 اقامتگاه بوم‌گردی در این استان طی دهه فجر خبر داد.

امید قادری از افتتاح برخی پروژه‌ها در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: 41 میلیارد تومان برای تمام پروژه‌ها که طی این مدت افتتاح می‌شود، هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌ترین پروژه‌ها افتتاح هم‌زمان 35 اقامتگاه بوم‌گردی در استان است، بیان کرد: عدد قابل توجهی است که جهشی بزرگ با این افتتاح در بوم‌گردی استان اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تا قبل از سال 98، 6 اقامتگاه بوم‌گردی در استان وجود داشت و در دهه فجر 35 اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان سال نیز این تعداد به 50 اقامتگاه برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امید است تا پایان سال 2020 تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی به 100 واحد برسد، تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها اقتصاد روستا را تحت تأثیر قرار می‌دهند و سبب می‌شوند اقتصاد روستا تحول یابد.

وی خاطرنشان کرد: بوم‌گردی علاوه‌بر اینکه رونق اقتصاد را بالا می‌برد، گردشگری را نیز در آن روستا افزایش خواهد داد.

قادری با بیان اینکه بوم‌گردی محصولات کشاورزی روستاها، محصولات دامی و صنایع دستی را به فروش قابل توجهی می‌رساند، تصریح کرد: در سالی که رونق تولید نام‌گذاری شده و سیاست‌های کلی کشور جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر است، این بوم‌گردی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه از افتتاح یک هتل در روستای هجیج پاوه خبر داد و عنوان کرد: این هتل سه‌ستاره هم‌زمان در دهه فجر به همراه دیگر پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

شناسه خبر 17073