شناسه خبر:17262
1398/11/20 10:42:13

سپهرغرب، گروه خبر: استخر سرپوشیده کوثر شهر مریانج از توابع استان همدان و سالن ورزشی روستای سیمین شهرستان بهار روز گذشته با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان بهره‌برداری شد.

استخر سرپوشیده کوثر شهر مریانج در فضایی به وسعت یک هزار و 438 متر مربع و سه میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار احداث شده‌است.

این استخر شامل امکاناتی نظیر رختکن، دوش سونای خشک و بخار و جکوزی است که عملیات ساخت آن از سال 86 آغاز شد.

در حاشیه این آیین از مادر شهیدان فرهادی تجلیل شد.

در ادامه این سفر، سالن ورزشی روستای سیمین شهرستان بهار به بهره‌برداری رسید.

این سالن از سال 1390 کلنگ‌زنی شده بود که درنهایت در دهه مبارک فجر سال 98 به بهره‌برداری رسید و مساحت آن 969 متر مربع و اعتبار ساخت آن 10 میلیارد است.

سالن ورزشی چندمنظوره این روستا به ابعاد 36*20 به‌منظور انجام ورزش‌های توپی ساخته شده که امکاناتی شامل رختکن، سرویس بهداشتی و اتاق مدیریت را دارا است.

*تکمیل 700 پروژه ورزشی در کشور

وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاح پروژه‌های ورزشی استان همدان در شهرستان اسدآباد نسل‌ آینده را حافظان آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: باید در راه پیشرفت بیش‌ازپیش کشور تلاش کنیم.

مسعود سلطانی‌فر با بیان اینکه کشور در شرایط بسیار حساسی قرار دارد به‌طوری‌که با وجود تحریم‌های ناعادلانه دشمن مجموع درآمدهای ما حدود 10 درصد درآمدهای سال 90 است، گفت: درآمد سالانه ما در سال 90 حدود 120 میلیارد تومان بود اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت تا پایان امسال 12 میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر اینکه با وجود این اتفاقات فعالیت‌های خود را متوقف نکرده‌ایم، تصریح کرد: دولت با وجود این تنگناها و مشکلات، با تلاش جامعه را اداره کرده و پروژه‌ها نیز یکی پس از دیگری افتتاح می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: قرار بود 700 پروژه را در کشور افتتاح کنیم که امروز جدای از پروژه‌هایی افتتاحی در اسدآباد، توانسته‌ایم بیش از میزانی که تعهد کرده بودیم را به پایان برسانیم.

سلطانی‌فر با اشاره به افتتاح پروژه‌های ورزشی، اذعان کرد: استان همدان از ظرفیت خوبی در حوزه ورزشی برخوردار است و این سرانه ورزشی نیز به همت دستگاه ورزش و مسؤولان ارشد استان وضعیت خوبی دارد.

وی یادآوری کرد: پروژه‌های ورزشی استان همدان که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید نیز ازنظر رضایت عمومی قطعاً مهم خواهد بود و این امر از توجهات و اهداف وزارت ورزش است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: طی یک سال و نیم گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، پروژه‌های عمرانی حوزه ورزش این استان، 59 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در نظر داریم با افزایش فضاهای ورزشی موجبات شادی و نشاط را در جامعه فراهم کنیم، عنوان کرد: استان همدان قهرمانان خوبی در سطح کشوری و بین‌المللی دارد و امیدواریم که به تعداد آن‌ها افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه باعث افتخار است که استان همدان در حوزه ورزش بانوان در جایگاه خوبی قرار دارد به برنامه‌های پیش روی این وزارتخانه پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه‌های ورزشی بسیاری ازجمله المپیک 2020 که امید زیادی به درخشش قهرمانانمان داریم پیش رو بوده تا با این افتخارات بتوانند ملت ایران را شاد کنند.

شناسه خبر 17262