شناسه خبر:18189
1398/12/14 21:23:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: به‌منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، مالکان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 99 مهلت دارند که تأیید پیش‌نویس عوارض کامل پروانه ساختمانی خود را بر اساس تعرفه سال 98 دریافت کنند.به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در نودمین جلسه صحن شورا ضمن قدردانی از تیم درمانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و با توجه به ازدحام مراجعه‌کنندگان در سازمان نظام‌مهندسی و معاونت شهرسازی شهرداری همدان، دو مصوبه پیشنهاد شد و در صحن شورا مورد رأی‌گیری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طبق این مصوبه، مالکان تا پایان اسفندماه صرفاً بر اساس نقشه‌های معماری ارائه‌شده مالک و تأیید شده مهندس معمار، عوارض کامل پروانه ساختمانی خود را با تعرفه سال 98 به‌صورت نقدی، یکجا و با لحاظ تخفیفات مصوب، پرداخت کرده که تا 30 اردیبهشت‌ماه 99 فرصت داشته باشند پیش‌نویس مورد تأیید معاونت شهرسازی و معماری را دریافت کنند.

گردان در این زمینه، ادامه داد: چنانچه مالکان، پیش‌نویس قطعی خود را تا پایان اردیبهشت‌ماه دریافت نکنند، عوارض آن‌ها با تعرفه 99 محاسبه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان همچنین با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایان سال و فرارسیدن ایام نوروز 99، تأکید کرد: طبق روال هرسال، مدیریت شهری اقداماتی را برای استقبال از بهار انجام می‌دهد اما امسال با توجه به شرایط به وجود آمده، دو موضوع باید مد نظر مدیریت شهری باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح شهر باید این موضوع نیز در طرح استقبال از بهار لحاظ شود، چراکه پاکبان‌ها و کارکنان فضای سبز و خدمات شهری در معرض ابتلا هستند و لازم است تعداد زیادی ماسک به تعداد کافی برای این زحمتکشان، تهیه و توزیع شود.

گردان با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس‌ها کاهش یافته‌است، گفت: به‌منظور اشاعه فرهنگ استفاده از کارت بلیط به‌خصوص در مناطق توانمندسازی، لازم است تعدادی از این کارت‌ها به‌صورت رایگان در بین مردم توزیع شود.

     برنامه مدیریت‌شهری، علمی و منطقی ارائه شود

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز عنوان کرد: شهرداری باید در جهتی حرکت کند که پروژه‌ای بدون پشتوانه و تعریف منبع اعتباری مشخص در برنامه‌ریزی‌های شهری قرار ندهد؛ زیرا این مهم غیرکارشناسی محسوب می‌شود

اکبر کاوسی‌امید تصریح کرد: هر طرح شهری بدون برنامه، نقشه و برآورد هزینه به‌طور قطع در سال 1399 اجرایی نخواهد شد؛ از‌این‌رو برنامه‌ریزی باید ارائه شود که نزدیک به عملیاتی شدن باشد.

وی افزود: شهروندان در صورت ارائه برنامه‌های منسجم و پیوسته مدیریت‌ شهری، مطالبه می‌کنند که در صورت عدم تحقق آن نارضایتی به دنبال دارد.

کاوسی‌امید یادآوری کرد: باید برنامه عاقلانه، علمی و منطقی پیشنهاد دهیم تا در موعد تفریغ بودجه، شهرداری پاسخگو باشد.

     قدردانی از کارکنان شهرداری برای پاک‌سازی شهر

عباس صوفی، شهردار همدان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از کارکنان شهرداری در حوزه‌های مختلف و پاک‌سازی سطح شهر، گفت: از ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا اقدامات بهداشتی توسط نیروهای خدمات‌رسان شهرداری در سطح شهر صورت گرفت؛ اما به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب این خدمات، درست به مردم منتقل نشد.

وی با اعلام اینکه شهرداری همدان در امر ضدعفونی کردن سطح شهر و توزیع اقلام بهداشتی بین رانندگان تاکسی، در سطح کشور پیشرو بوده‌است، اذعان کرد: باوجود اینکه آیین‌نامه‌ای در این زمینه برای ما ارسال نشده بود، فضای شهر را ضدعفونی کردیم و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

شناسه خبر 18189